וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ ממליץ: לא לנסוע למרכז אמריקה

4.9.2007 / 14:08

סופת ההוריקן פליקס התחזקה שוב לדרגה 5 ונעה לעבר החופים באזור. 150 אלף תושבים לא הצליחו להימלט מהאזור בו תפגע

משרד החוץ פרסם היום (שלישי) אזהרת מסע המבקשת מישראלים שלא להגיע למקסיקו ומרכז אמריקה בעקבות התחזקותה של סופת ההוריקן "פליקס". בהודעה נכתב: "משרד החוץ קורא לציבור המבקרים באיים הקריביים שלאורך חופי הונדורס כמו גם לכל אורך רצועת החוף הצפוני של הונדורס ובאזורי דרום מכסיקו (צ'יאפס, אקפולקו ומכסיקו סיטי) לעזוב אזורים אלו בהקדם ולהתרחק לאזורי פנים המדינה עד להתבהרות המצב. מומלץ לעקוב באמצעי התקשורת (דיווחי חדשות/אינטרנט) אחר מסלול התקדמות הסופה והנחיות הרשויות המקומיות."

עם זאת, משרד החוץ הדגיש כי ההחלטה באם לבקר באזורים שהוזכרו נתונה לשיקול דעתו של כל אדם והיא על אחריותו.

ההוריקן התחזק לדרגה 5

ההוריקן "פליקס", שנחלש במהלך הלילה לדרגה ארבע, התחזק שוב לדרגה 5, המסוכנת ביותר. ההוריקן הגיע לחופי צפון מזרח ניקרגואה [[ניקרגואה]]. בשעת ההגעה לחוף, מהירות הרוחות הגיעה לכ-240 קמ"ש.

במהלך הלילה נרשמה בהלה המונית בקרב תושבי הונדורס וניקרגואה ואלפים מהם ניסו להימלט מאזורי החוף שצפויים להיפגע ראשונים מהסופה.

הרשויות פינו 40 אלף תושבים המתגוררים באזורים שמועדים להיפגע למקומות גבוהים ומוגנים. נשיא הונדורס [[מנואל זלאיה]] הזהיר כי "אם לא יינקטו אמצעי הזהירות המתאימים, הסופה עשויה לגרום לנפגעים רבים ולנזקים עצומים". התיירים הרבים שפוקדים את אתרי הנופש באזור נמלטו גם הם והמשטרה המקומית מדווחת על תורים ארוכים בתחנות דלק ובחנויות.

עם זאת, לפחות 150 אלף תושבים לא הצליחו להימלט וצפויים להתמודד עם הסופה כשהם בבתיהם שאינם מוגנים. ברשויות ההצלה הסבירו כי לא היה מספיק דלק עבור כלי הרכב שהיו אמורים לפנות את התושבים לאזורים הבטוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully