וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה לשעבר של בנגלדש נעצרה

3.9.2007 / 13:30

חלידה זיה נכלאה עד למשפטה באשמת שחיתות. היא מצטרפת ליריבתה, ראש הממשלה לשעבר שייח חסינה, שכלואה מיולי

ראש ממשלת בנגלדש, חלידה זיה נעצרה היום בחשד לשחיתות על ידי הממשלה הזמנית במדינה. היא מצטרפת ליריבתה, ראש הממשלה לשעבר שייח חסינה ו-170 בכירי ממשל אחרים שנעצרו באשמה של שחיתות ולקיחת שוחד. בבנגלדש הוכרז לפני כשמונה חודשים ממשל צבאי, כדי להתגבר על אי הסדרים שנבעו מהיריבות הפוליטית בין שתי המפלגות הגדולות במדינה. היועץ המשפטי של הממשלה הזמנית, מיינול חוסיין אמר שמעצרה של חלידה מוכיח ש"אף אחד אינו עומד מעל לחוק", במאמץ לבער את השחיתות.

האשמה המיוחסת לחלידה היא מינוי בלתי חוקי של שני מנהלים למחסנים המופעלים על ידי המדינה. לפי ההאשמות, בנה של חלידה, ערפאת רחמן הוא שהשפיע עליה לאשר את המינויים. רחמן נעצר אף הוא על ידי השלטונות. בית המשפט סירב לשחרר את זיה בערבות והיא נלקחה לבית הכלא הסמוך לפרלמנט.

בכיר בממשלה אמר שהמאסר הוא "בגדר הקלה לכל מי שחשב שהממשלה מתייחסת ברכות כלפי חלידה, בעוד שהיא נוקשה ביחס לחסינה". שייח חסינה, ראש הממשלה בין 1996 ל-2001 נאשמת גם היא בשחיתות ובסחיטה ונמצאת בתא מעצר מיוחד בתוך הפרלמנט מאז חודש יולי.

הממשל הצבאי סוגר אוניברסיטאות

מאות מתומכיה של חלידה הקיפו את הפרלמנט והקשו על המשטרה להכניס אותה למעצר וצעקו "אנחנו איתך, מדאם". לדברי תומכיה "היא נראתה רגועה ואמיצה כתמיד". בנה הבכור של חלידה, טארק רחמן נעצר בשלב מוקדם של גל המעצרים שערכה הממשלה הזמנית.

הממשל הצבאי הכריז על מצב חירום בחודש ינואר, וביטל בחירות שהיו מתוכננות לאותו חודש, בטענה שאין ספק שתוצאותיהן יזויפו. באותה תקופה הייתה בנגלדש משותקת בגלל שביתות והפגנות, כתוצאה מהיריבות בין מפלגת האופוזיציה ומפלגת השלטון. לאחרונה התעוררו בבנגלדש מהומות נגד הממשל הצבאי, במיוחד באוניברסיטאות. סטודנטים מחו נגד נוכחות צבאית בכל כינוס שלהם וכתגובה לכך נסגרו אוניברסיטאות בשבע ערים מרכזיות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully