וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוריקן פליקס התחזק במהירות עצומה"

3.9.2007 / 12:37

מהירות רוחותיה של הסופה עומדת על 270 קמ"ש והיא מתקדמת להונדורס וניקרגואה. עד כה לא גרמה הסופה נזקים ניכרים

חזאי מרכז ההוריקנים בארצות הברית אמרו שהוריקן "פליקס", המדורג כעת כסופה בדרגה 5, התחזק במהירות אדירה. "באחת המהירויות הגדולות ביותר שנמדדו אי פעם", אמרו החזאים. בשעות אלה, מהירות הרוחות של הסופה מגיעה ל-270 קמ"ש והוא מתקדם על פני דרום הים הקריבי, לעבר מרכז אמריקה. מסלולו של "פליקס" מעט דרומי לזה של הוריקן דין, שקדם לו. אזהרה מפני פגיעת הסערה פורסמה בהונדורס ובחלקים של ניקרגואה, במיוחד אזור צפון-מזרח המדינה.

לדעת החזאים, ההוריקן לא עתיד להיחלש בקרוב, מכיוון שעוד לא חלף מעל למים החמים של דרום הים הקריבי. מי הים החמים מוסיפים אנרגיה לעוצמתה של הסופה. עד שתגיע הסופה ליבשה, אם כן, לא יהיה דבר שימתן אותה. בשלב זה לא נראה שהסופה תגיע לאזור מפרץ מקסיקו, בו נמצאים מתקני נפט רבים המשמשים את ארצות הברית. אסדות הנפט לא פונו בינתיים.

הסופה עברה בינתיים את האיים קירסאו ובונאייר בים הקריבי. האיים נפגעו על ידי שולי הסופה ולא ניזוקו רבות. הרברט דומקסה, מושל בונאייר אמר כי: "האוכלוסייה המקומית והמבקרים נשארו בבתים ובבתי המלון בלילה. לא התקבלו קריאות חירום בקו החירום שהוקצה לסופה". אזהרת ההוריקן הוסרה גם מארובה, אבל בג'מייקה עדיין עלולים לשרור תנאים של סופה טרופית. גם האיים האנטיליים לא יפגעו ככל הנראה, משום שמסלולה הצפוי של הסופה יעבור דרומית להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully