וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפסקת אש ארוכה חידשה רוסיה את התקיפות בצ'צ'ניה

26.6.2000 / 11:08

חיל האוויר הרוסי ביצע 42 היום גיחות הפצצה נגד מעוזי המורדים ברכס ההרים בדרום המדינה

אחרי שבועות ארוכים של שקט התחדשה אתמול הלחימה בצ'צ'ניה כאשר מטוסים רוסיים ביצעו היום 42 גיחות תקיפה לעבר מטרות של המורדים בהרים בדרום המדינה.

מפקד הכוחות הרוסיים בצ'צ'ניה, הגנרל גנאדי טרושב, פיקח על התקיפה שהייתה הפרה בוטה של הסכם הפסקת האש שהושג בין הצדדים בתיווך האיחוד האירופי לפני כמה שבועות. בתקיפה השתתפו 12 מטוסי קרב ו-30 מסוקי תקיפה שהפציצו מעוזי מורדים ברכס ההרים בדרום המדינה, שם מסתתרים המורדים בסיוע כפריים מקומיים מאז נאלצו לברוח מהבירה גרוזני שנכבשה בידי הרוסים. "המלחמה לא הסתיימה, יש עדיין כיסי התנגדות", אמר טרושב. להערכתו ישלחו בקרוב כוחות רוסיים נוספים לאזור כדי לסייע בלחימה.

רוסיה כבשה חלקים נרחבים מצ'צ'ניה במהלך "מבצע הטיהור" הנמשך כבר 9 חודשים. במהלך התקיפות היום נמנעו הרוסים מלהשתמש בכוחות חי"ר כדי למנוע אבדות בנפש. במספר מארבי פגע וברח הצליחו המורדים לגרום אבדות רבות לרוסים, דבר שהשפיע על המורל במדינה ואיים לפגוע בתדמית של הנשיא ולדימיר פוטין. 2,300 חיילים רוסים נהרגו עד כה במלחמה אולם אין כל פרסום רשמי על מידת הנפגעים בצד הצ'צ'ני.

דיפלומטים אירופאים מגובים בדיווחים של ארגוני זכויות אזרח דרשו מרוסיה להפסיק כל פגיעה באזרחים חפים מפשע, זאת לאחר שסיפורים על רצח, אונס והתעללות שביצעו חיילים רוסים בתושבים מקומיים הגיעו למערב. רוסיה הכחישה את הפרסומים.



0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully