וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא הבריטי נסוג מבצרה

3.9.2007 / 9:56

ההערכה היא כי מדובר בצעד ראשון לקראת הנסיגה המלאה של הבריטים מעירק. גוברת המתיחות ביחסים בין וושינטון ללונדון

לראשונה מאז פלישת כוחות הברית ל[[עירק]] ב-2003, עזבו הבוקר הכוחות הבריטים את העיר [[בצרה]]. ההערכה היא שהנסיגה תהווה צעד ראשון לקראת העברת השליטה בעיר לכוחות העירקים ולנסיגה המלאה של הצבא הבריטי מעירק.

משרד ההגנה הבריטי מסר בהודעה רשמית כי פינוי הארמון המרכזי בבצרה תוכנן מראש. תושבים בבצרה סיפרו כי הבחינו במספר רב של כלים משוריינים המלווים במסוקים יוצאים מהעיר. במקביל, תיגבר הצבא העירקי את כוחותיו במקום.

מתיחות בין ארה"ב לבריטניה

הנסיגה הבריטית מתרחשת על רקע חילופי האשמות בין מפקדי הצבא הבריטי לעמיתיהם האמריקאים. המתיחות בין לונדון לוושינגטון הגיעה לשיאה כשמשרדי החוץ וההגנה הבריטים פירסמו מאמרים בעיתונים המרכזיים בארה"ב, ובהם דחו את ההאשמות שהוטחו בהם על ידי בכירים בממשל האמריקאי. בכירי הממשל האמריקאי טענו כי הנסיגה המתוכננת של הבריטים מעירק היא בגדר הודאה בכשלון בתפקוד הצבא הבריטי בעירק.

בצרה שימשה בשנים האחרונות זירה למאבק בין הכוחות הבריטים למורדים ה[[שיעים]] בהנהגתו של [[מוקתדא א-סאדר]]. בתקופה האחרונה, התייצב המצב בעיר לאחר שהמורדים השיעים השעו את פעילותם במקום. עם זאת, בכירים אמריקאים חוששים כי הנסיגה הבריטית מבצרה תביא להתפרצות מחודשת של המהומות בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully