וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא לבנון השתלט על נהר אל בארד

שי אילן

2.9.2007 / 22:32

אחרי קרב שהתנהל מאז שעות הבוקר, כבש הצבא את עמדות החמושים האחרונות. 31 חמושים נהרגו בקרבות ו-23 נעצרו

מקור ביטחוני בכיר בלבנון מסר שהצבא השתלט על מחנה הפליטים [[נהר אל בארד]]. היום נפלו העמדות האחרונות של הארגון. בשעות הבוקר פרץ קרב קשה בין החמושים מארגון "[[פתח אל איסלם]]" לבין צבא לבנון. הקרב החל כשהחמושים ניסו להימלט מהמחנה דרך מנהרה תת קרקעית, שהובילה מהמחנה הנצור אל מעבר לעמדות החיילים. במחנה היו לפני הקרב, על פי ההערכות, 70 חמושים. בקרב היום נהרגו כ-31 חמושים, 23 נתפסו על ידי צבא לבנון.

שלושה חודשים של קרבות

הקרבות בין פתח אל איסלם לבין צבא לבנון החלו בערך לפני שלושה חודשים. ארגון פתח אל איסלם נוסד בנובמבר בשנה שעברה, אחרי שהתפצל מ"פתח אל אינתיפאדה", ארגון פלסטיני הנתמך על ידי סוריה. הארגון מנה בתחילה 200 בני אדם, והתבסס במחנה הפליטים נהר אל בארד. פעילים פלסטינים ממחנות אחרים החלו להצטרף אליו מיד אחר כך.

ממשלת לבנון האשימה את הארגון בקשר עם המודיעין הסורי. הארגון וסוריה הכחישו שיש קשר ביניהם. לפני כחודש אמר מפקד צבא לבנון מישל סולימן שפתח אל איסלם הוא פלג של [[אל קאעדה]]. מנהיג הארגון סאחר אל עבסי אמר שפתח אל איסלם לא קשור לאל קאעדה מבחינה ארגונית, אבל מזדהה עם מטרותיו.

יותר מ-311 הרוגים

הקרבות פרצו כאשר צבא לבנון איתר פעילים של הארגון ששדדו בנק ופגע בהם. החמושים השיבו אש ועד מהרה התלקחה האווירה הטעונה בין הצבא לבין חמושים פלסטינים בכל רחבי לבנון. מאז מלחמת האזרחים קיים סטטוס קוו בין צבא לבנון לבין הפליטים הפלסטינים, לפיו הצבא אינו נכנס לתוך המחנות אלא נשאר בפאתיהם. בעימותים הופר הסטטוס קוו, בעקבות החלטה של ראש ממשלת לבנון [[פואד סניורה]] לפרק את הקבוצות החמושות במחנות.

מעל 311 בני אדם נהרגו עד כה בעימותים בין הצבא לחמושים, מתוכם 154 חיילים, 115 פליטים איסלמים ו-42 אזרחים. בחודשים האחרונים נמתחה גם ביקורת קשה על צבא לבנון שהפגיז לטענת הפלסטינים את המחנות ללא אבחנה, וגרם לאבדות רבות בקרב אזרחים תמימים.

"הנצחון הגדול ביותר של לבנון"

ראש ממשלת לבנון פואד סניורה אמר הערב, כי נצחון הצבא היה הנצחון הגדול ביותר של ארצו "על הטרוריסרים המבקשים לזרוע הרס בלבנון". סניורה הבטיח כי ממשלתו תשקם את מחנה הפלטים נאהר אל בארד, אך הוסיף כי המחנה יהיה מעתה תחת מרותה הבלעדית של המדינה. הוא אמר את הדברים בנאום לאומה שנשא הערב בטלוויזיה.

  • עוד באותו נושא:
  • אל-קאעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully