וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית מגירה אמריקאית ל"בליץ" באירן

שי אילן

2.9.2007 / 13:58

לדברי מקורות בוושינגטון, ארה"ב מתכננת, במקרה של צורך בפעולה צבאית באירן, מתקפה בת 3 ימים של 1,200 מטרות

ה"סנדיי טיימס" מדווח כי הפנטגון גיבש תוכנית מגירה לתקיפה של אירן. אלכסיס דבאט, מנהל המכון לטרור וביטחון לאומי במרכז "ניקסון" אמר שמדובר ב"בליץ" שיימשך שלושה ימים ויותקפו בו 1,200 מטרות. אין כוונה, לדבריו, לתקוף נקודתית את מתקני הגרעין של אירן. "הכוונה היא לחסל את הצבא האירני כולו", אמר.

דבאט טוען שהסברה הרווחת בפנטגון היא שתגובת אירן לתקיפה נקודתית ולפעולה צבאית כוללת תהיה זהה. לדבריו, זהו חישוב אסטרטגי לגיטימי. העיתון מדווח גם שלדברי מקור בוושינגטון, "הטמפרטורה ביחס לאירן עולה". בשבוע שעבר שיגר בוש איום מפורש לעבר אירן, כשהזהיר מפני "שואה אטומית" אם אירן לא תיעצר.

ארצות הברית מכוונת את הדברים גם למועצת הביטחון, שחלק מהחברות בה מעדיפות לעכב החלטה על החרפת הסנקציות נגד אירן. הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית אמרה בשבוע שעבר שיש התקדמות משמעותית בשיתוף פעולה עם אירן ושקצב העשרת האורניום הואט.

אירן הבטיחה להתייחס לרוב הנושאים שהעלתה בפניה הסוכנות עד חודש נובמבר. ארצות הברית בטוחה שמדובר בניסיון להרוויח זמן. במקרה שפעולה צבאית תהיה נחוצה, אומר מקור בוושינגטון, עדיף להשתמש "בכוח מחץ ובמהירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully