וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Windows Server 2008 - רק ב-2008

TheMarker

2.9.2007 / 12:56

מערכת ההפעלה החדשה לשרתים לא תגיע השנה, אלא תשוחרר רק במהלך הרבעון הראשון של 2008

בעוד היא מכריזה אתמול בקול תרועה על לוח זמנים לשחרורה של חבילת השירות הראשונה לויסטה (Vista SP1), הודיעה גם חברת מיקרוסופט, הפעם בקול צנוע ושקט הרבה יותר, כי היא מעכבת את שחרורה של Windows Server 2008, הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה לשרתים.

הלנה לאב סנל, מנהלת מוצר בכירה בצוות Server 2008, מסרה את החדשות בבלוג של הקבוצה. "זה אולי המקום להודיע לכם שמערכת ההפעלה Windows Server 2008, שאמורה היתה לצאת לשוק עד סוף השנה, נדחית לרבעון הראשון של 2008", כתבה אתמול.

סנל לא נתנה סיבה מיוחדת לעיכוב, ורק אמרה כי הצוות זקוק לזמן נוסף. "למרות שאנחנו מאוד מרוצים מהמשוב אותו אנחנו מקבלים, ומהאיכות הכללית של הגרסאות הפנימיות האחרונות של המוצר, אנחנו מעוניינים להשקיע זמן נוסף במטרה לעמוד ברף האיכות הגבוה לו זכאים הלקוחות שלנו, ואליו הם מורגלים", אמרה.

עד לפני חודש עמדה מיקרוסופט מאחורי התוכנית לשחרר את מערכת ההפעלה במהלך הרבעון האחרון של 2007, אז נקבה החברה בתאריך ה-28 לפברואר 2008 כתאריך ההשקה הרשמי. למרות שתאריך זה הוא עמוק בתוך הרבעון הראשון של השנה הבאה, Server 2008 תשוחרר עוד לפני סוף 2007, טענה אז מיקרוסופט.

"אני לא משוכנע שמדובר פה בעיכוב רציני", אומר מייקל צ'רי, אנליסט בחברת Directions on Microsoft. "בדיוק כמו במקרה של ויסטה לפני שנה, כאשר הם אמרו שהיא תהיה זמינה ללקוחות עסקיים לפני סוף השנה, כולם ידעו שלא ניתן יהיה לראות בפועל שום עותק לפני ינואר", הוא מוסיף. "אני חושב שמהלך תיאום הציפיות אותו הם עושים עכשיו הוא דבר נכון".

לדברי סנל, העיכוב אינו צפוי להשפיע על האירוע הגדול אותו מתכננת מיקרוסופט לסוף פברואר. באירוע ההשקה, שיתרחש בלוס-אנג'לס, יככבו Visual Studio 2008, SQL Server 2008, וכמובן Windows Server 2008.

צ'רי מעריך שכאשר מערכת ההפעלה תצא לבסוף לשוק, הקליטה שלה תהיה מהירה יותר מזו של ויסטה. "המחשבים אותם יש לשדרג נמצאים תחת השליטה של אנשי IT", הוא מסביר. סיבה נוספת היא לוגיסטית. "בעוד שמספר המחשבים בכל ארגון הנמצאים בשימוש אישי יכול להגיע למאות, ואף יותר, מספר השרתים אינו עולה בדרך כלל על כמה עשרות".

"מעבר לכך, אני חושב שאנשי IT חשים יותר בנוח עם השינויים ב-Server 2008. כאיש IT, לא איכפת לי כמה שיפרו את תוכנת ה-Movie Maker בויסטה, אבל חשובים לי מאוד השיפורים ב-Server 2008", הוא אומר.

כמו מקבילתה למחשבים אישיים, חלונות ויסטה, גם Windows Server 2008 כבר זוקפת לחובתה מספר עיכובים. לפני שנה, כאשר עדיין נקראה Longhorn Server, וגרסת הבטא השנייה בדיוק הגיעה לידיהם של הבודקים, נקבע תאריך השחרור לחלון הזמן שבין יולי לדצמבר 2007.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully