וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: 20 חמושים נהרגו בקרבות עם הצבא

2.9.2007 / 12:58

פעילי פתח אל-אסלאם ניסו להמלט ממחנה הפליטים נהר אל-בארד, והתקיפו עמדות של הצבא, המכתר את המחנה

לפחות 20 חמושים מוסלמים ושני חיילים לבנונים נהרגו היום בקרב סמוך למחנה הפליטים נאהר אל-בארד בצפון [[לבנון]]. פעילי הארגון [[פתח אל-אסלאם]] ניסו לברוח ממחנה הפליטים המכותר על ידי הצבא, והתקיפו עמדות צבאיות. גורמים ביטחוניים מסרו כי לפחות 10 חמושים נתפסו ונעצרו. לאחר הקרב סיירו לאורך הפרדסים שבסמוך למחנה כוחות בליווי מסוקים, במצוד אחר החמושים שהצליחו להימלט.

העימות בין חמושי פתח אל-אסלאם והצבא הלבנוני נמשך כבר שלושה חודשים, והוא העימות הפנימי הגדול ביותר בתולדות לבנון מאז מלחמת האזרחים. העימות, שפרץ ב-20 במאי, הביא למותם של יותר מ-300 איש, בהם 154 חיילים לפחות, 120 פעילים ו-42 אזרחים. מרביתם של 40 אלף תושבי המחנה נמלטו בימים הראשונים של הקרב למחנה פליטים פלסטיני סמוך.

ארגון פתח אל-אסלאם, שהתפצל בשנה שעברה מפלג פלסטיני הנתמך על ידי סוריה, אוחז באידיאולוגיה דומה לזו של [[אל-קאעדה]], אך אין ביניהם קשר ארגוני.

כרגע לא ברור אם נותרו חמושים במחנה, או מה עלה בגורלו של מנהיג המרד הפלסטיני, שאקר אל-עבסי. החמושים, בהם גם פעילים לבנונים, סעודים וסורים גרמו לאבידות בקרב הצבא הלבנוני ופגעו במערל הארטילרי והאווירי. תושבי המחנה חילצו את הנשים והילדים ממנו עוד ב-24 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully