וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה רוצה בסיס על הירח

2.9.2007 / 6:50

סוכנות החלל הרוסית הודיעה על תוכנית חדשה: לבנות בסיס על הירח עד 2027, ולצאת ממנו למאדים. עוד צעד בחזרה למלחמה הקרה

רוסיה הודיעה אתמול על כוונתה להקים בסיס מאויש בירח בעוד כ-25 שנה, ככל הנראה בניסיון לערער את ההגמוניה האמריקאית בחלל. יו"ר [[סוכנות החלל הרוסית]] אנטולי פרמינוב אמר, כי על פי התוכנית יישלח צוות חלוץ של קוסמונאוטים רוסים לירח ב-2025 והבסיס הקבוע יוקם בין 2027 ל-2032.

אבל מתברר שהרוסים אינם מסתפקים בכיבוש הירח, ולוטשים את עיניהם לעבר [[מאדים]]. פרמינוב אמר בראיון ל"סאנדי טלגרף" כי הבסיס שיוקם על הירח יאפשר לקוסמונאוטים לצאת למאדים עד שנת 2035. בנוסף, הוא הצהיר כי סוכנות החלל הרוסית מתעתדת להשלים את החלק שלה בתחנת החלל הבינלאומית עד שנת 2015, כך שהתחנה תוכל "לפרוש את כנפיה כמרכז מחקר החלל".

חוזרים לשנות ה-60?

גם נשיא ארצות הברית [[ג'ורג' בוש]] הודיע כבר לפני שנתיים כי בכוונת ארצו לחזור לירח עד שנת 2020, במשימה שתהווה אבן דרך בדרכה למאדים. הסיבה לשתי התוכניות, הרוסית והאמריקאית, היא העובדה שיציאה למאדים מהירח תוריד ממחיר המשימה את הגורם הגדול ביותר שלה – יציאה מהאטמוספרה ו"[[באר הכבידה]]" של כדור הארץ.

האם לפנינו "מרוץ חלל" חדש, בדומה למרוץ בשנות ה-60 שהסתיים בנחיתה האמריקאית על הירח ב-1968? בהתחשב במתיחות המחודשת בין רוסיה וארצות הברית, סביר להניח שכן: ההודעה הרוסית באה במהלך נסיונות שונים להעלות את היוקרה שלה, המזכירים מאוד את פעילותה במהלך המלחמה הקרה.

רק החודש, נשיא רוסיה [[ולדימיר פוטין]] חידש את טיסות המפציצים הארוכות מימי המלחמה הקרה, המגיעות סמוך מאוד למרחב האווירי של מדינות נאט"ו. ככל הנראה, הטיסות חודשו בתגובה לתוכניות האמריקאיות להציב סוללות טילים כנגד טילים בצ'כיה ופולין – לשעבר טריטוריות של ברית המועצות.

עדיין אין חללית מתאימה

כך או כך, רוסיה כבר עורכת הכנות מוקדמות לקראת המירוץ למאדים: שישה מתנדבים ישהו בקפסולה חתומה המדמה את החיים בחללית במשך שנתיים, על מנת לבדוק את השפעות ההסגר הכפוי. סוכנות החלל האירופית הביעה עניין רב בניסוי, והציעה לתמוך בו, אם בתרומה למחקר ואם במימון.

ואולם, פרמינוב הודה כי הקשיים הכרוכים במשימה מאוישת אמיתית אל מאדים נותרו ברובם לא פתורים, ובראשם – תכנון ובניה של חללית מתאימה. "החלליות הקיימות כיום לא מספקות את ההגנה הדרושה לצוות אנושי, על מנת לשרוד מסע למאדים ובחזרה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully