וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין קבע: דמי לידה גם לאבות עובדים

חיים ביאור

2.9.2007 / 8:41

עד עתה שולמו דמי הלידה רק לאבות שיצאו לחופשת לידה ולא הגיעו לעבודה. השינוי: "אין היגיון שעובד יפסיד את דמי הלידה רק כי מתייעצים איתו"

אב הנמצא בחופשת לידה זכאי לקבל דמי לידה גם אם עבד בתקופה זו במידה סבירה, הנופלת מהיקף עבודתו הרגיל ­- כך קבע בימים אלה בית הדין האזורי לעבודה בנצרת.

עדי פלנר, מנכ"ל חברת כנרת תקשורת אינטרנט, יצא לחופשת לידה ביוני 2003 בעקבות לידת בנו; זאת לאחר שאשתו היתה בחופשת לידה במשך כשישה שבועות. חודש וחצי לאחר שיצא לחופשת הלידה הגיש פלנר תביעה למוסד לביטוח לאומי ובה ביקש לשלם לו דמי לידה עבור תקופה זו.

הביטוח הלאומי דחה את תביעתו של פלנר, בנימוק שהוא לא הוכיח כי בעת היותו בחופשת לידה לא עסק בעבודתו. פלנר לא השלים עם הדחייה ועירער עליה בפני בית הדין האזורי לעבודה, באמצעות עו"ד גיא קונפורטי.

"התובע לא עבד בשכר בחופשה"

השופט חיים ארמון קבע כי אין לשלול באופן אוטומטי ומלא את דמי הלידה של מי שעבד מחוץ למשק הבית בזמן חופשת הלידה שלו. "הסמכות אם לשלול את דמי הלידה נתונה למוסד לביטוח לאומי, ועליו לשקול אם העבודה מחוץ למשק הבית מצדיקה שלילה כלשהי של דמי הלידה ואם כן­ באיזו מידה", קבע השופט. "הביטוח הלאומי לא גילה על סמך מה הוחלט לשלול מהתובע את מלוא דמי הלידה וגם לא העניק לאיש הזדמנות להשמיע את טענותיו", קבע השופט.

עוד קבע השופט: "התובע לא עבד תמורת שכר בעת חופשת הלידה. ככל שהתובע עסק בענייני החברה, העיסוק לא היה אינטנסיבי, אלא היה סביר (שיחות טלפוניות בתדירות של אחת או שתיים ליום וביקורים של אחת לשבוע במשרדי החברה). עיסוק כזה, כשהוא נעשה בהיקף נמוך מכפי שנעשה בטרם יצא התובע לחופשת לידה, אין בו כדי לשלול את הזכאות לדמי לידה. אין היגיון שכאשר עובד נמצא בחופשת לידה, הוא יפסיד את דמי הלידה רק בשל כך שמתייעצים עמו טלפונית בעניינים שהוא רגיל לעסוק בהם".

השופט קיבל את הערעור של פלנר חייב את הביטוח הלאומי לשלם לפלנר שכר טרחת עו"ד בסך 1,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully