וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הממשל יסייע לנפגעי המשכנתאות

1.9.2007 / 0:18

הנשיא בוש הציג שורת צעדים שיסייעו לאזרחים שרכשו בתים באמצעות משכנתאות סאבפריים. עם זאת, הדגיש: לא נסייע לספקולנטים

נשיא ארה"ב [[ג'ורג' בוש]] הציג היום שורה של צעדים בהם ינקוט הממשל כדי לסייע לאזרחים שרכשו בתים באמצעות משכנתאות סאבפריים ועלולים כעת לאבד את בתיהם, על רקע התמוטטות שוק הסאבפריים והמשבר בשוק הדיור.

התוכנית החדשה כוללת ערבויות של הממשל להלוואות של לווים המפגרים בתשלומים ביותר מ-90 יום. עם זאת, דחה בוש על הסף את הרעיון לתוכנית הצלה ללווים או מלווים, בטענה כי סיוע מסוג זה אינו מתפקיד הממשל. צעדי סיוע נוספים שעליהם הודיע בוש כוללים הקלות מס ללווים אשר יממנו מחדש את משכנתאות שנטלו כדי לצמצם את סכום ההלוואה, וכן יוזמה חדשה שתכליתה לסייע ללווים להימנע מאי פירעון הלוואות שנטלו.

"אני מתכנן לסייע לבעלי בתים, הממשל צריך למלא את תפקידו", אמר בוש בנאום בבית הלבן. "עם זאת אין זה תפקידו של הממשל להציל משקיעים ספקולנטים או אנשים שהחליטו לרכוש בית שלא יכלו להרשות לעצמם מלכתחילה", הוסיף הנשיא.

בוש אמר עוד בנאומו כי הבעיות בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) הן "צנועות" לעומת כלכלת ארה"ב כולה. "שוקי הפיננסים נמצאים בעיצומה של תקופת מעבר", אמר הנשיא. "כלכלת ארה"ב חזקה דיה כדי לעמוד בתנודות בשווקים", הוסיף.

כמו כן, התחייב בוש להעמיד לדין מלווים לא ישרים. "אם הונאת מישהו, אנחנו נעלה עליך", אמר בוש. הנשיא לא ציין מה היקף עלות התוכניות שהציג.

הבנק הפדרלי "ייפעל ככל שיידרש"

נאומו של בוש באה בעקבות נאום שנשא מוקדם יותר היום יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אשר בו אמר כי אין זה מתפקידו של הבנק הפדרלי להגן על משקיעים ולווים מפני שגיאות פיננסיות שביצעו. בנאומו הראשון מאז תחילת המשבר בשוקי האשראי בעולם, הכריז ברננקי כי הבנק הפדרלי מוכן "לפעול ככל שיידרש" כדי למנוע מהמשבר בשוק הדיור האמריקאי והשפעתו על שוקי הפיננסים העולמיים, לפגוע בצריכה הפרטית בארה"ב ובצמיחת הכלכלה האמריקאית.

הבנק הפדרלי "ממשיך לעקוב אחרי המצב ויפעל לפי הצורך כדי להגביל את ההשפעות השליליות של הבעיות בשוקי הפיננסים על הכלכלה כולה", אמר ברננקי בנאום בפני הכנס השנתי של הבנק הפדרלי של קנזס סיטי, שנערך במדינת ויומינג.

"הרעה נוספת בתנאי האשראי, אם תהיה מתמשכת, עלולה להגביר את הסכנה לכך שהחולשה הנוכחית בשוק הדיור עלולה להיות קשה וממושכת יותר משהוערך תחילה", אמר ברננקי. "הבנק הפדרלי נכון לנקוט בצעדים נוספים ככל שיידרש כדי להבטיח את הנזילות ולקדם את פעולתם הסדירה של השווקים", הוסיף יו"ר הפד.

עם זאת, ציין ברננקי כי "אין זה מתפקידו של הבנק הפדרלי - וגם לא היה זה הולם - לו היה פועל להגן על לווים ומשקיעים מהתוצאות של החלטותיהם הפיננסיות". עם זאת, הוסיף ברנקי: "ההתפתחויות בשוקי הפיננסים עלולות להיות בעלות השלכות כלכליות רחבות אשר ישפיעו גם על רבים מחוץ לשווקים, והבנק הפדרלי חייב לקחת בחשבון השפעות אלו כאשר הוא מגבש את מדיניותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully