וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: הדחת זליכה - החלטה אומללה

31.8.2007 / 14:01

השר ליברמן תקף את החלטת שר האוצר להדיח את החשב הכללי. זליכה הודיע כי יעתור לבג"ץ נגד ההחלטה לסיים את תפקידו

השר לעניינים אסטרטגים אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) אמר, כי החלטת שר האוצר רוני בר-און לסיים את כהונתו של החשב הכללי ירון זליכה היא "החלטה אומללה שהתקבלה בעיתוי אומלל". לדבריו, "זליכה הוא אחד הישרים והמוכשרים במערכת הציבורית". בקול ישראל דווח, כי זליכה שימש בעבר כיועצו של ליברמן.

בתוך כך, נודע היום כי זליכה יעתור בשבוע הקרוב לבג"ץ, נגד החלטת שר האוצר רוני בר און שלא להאריך את חוזה העסקתו. לדברי זליכה, רק הממשלה מוסמכת להורות על החלפת החשב, מה שהופך את החלטתו של בר און ללא-חוקית.

בנוסף טוען זליכה, כי ההחלטה לסיים את כהונתו התקבלה בעקבות תלונה שהגיש למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס "על תפקודו הפלילי-כמעט של ראש הממשלה בפרשת הפרטת בנק לאומי". ככל הנראה, המבקר יסכים להעניק לזליכה הגנה זמנית מפני פיטורים, לאחר שיוגדר כ"חושף שחיתויות".

"רק הממשלה יכולה לסיים כהונתו"

אתמול הודיע בר-און לזליכה, שלא יאריך את כהונתו שמסתיימת באוקטובר, אז יפקע חוזהו. בתגובה, פנה בא כוחו של זליכה, עו"ד בועז בן צור, לשר האוצר במכתב, בו ציין כי אי הארכת חוזה העבודה של החשב איננה חוקית בנסיבות הקיימות וכן כי החלטתו של בר-און נובעת משיקולים זרים.

בן צור טוען כי ההדחה נובעת ממעורבות זליכה בפרשת ראש הממשלה אהוד אולמרט בבנק לאומי, במסגרתה נחשד אולמרט כי היטה את מכרז מכירת הבנק. בן צור טוען שעולה חשש כי בר-און לא האריך את חוזהו של החשב משום שהתלונן למבקר המדינה על מעשים בלתי חוקיים שעשה ראש הממשלה.

עו"ד בן צור אמר בראיון לגל"צ אתמול, כי "רק ממשלה יכולה לסיים כהונה של חשב כללי, כך לפי חוק המינויים. הממשלה לא קצבה את כהונתו של החשב ולכן התקופה לא תמה, ושר האוצר אינו מוסמך לסיימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully