וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: המרגל קלינברג כותב ספר ובו סודות המכון הביולוגי

26.6.2000 / 8:23

חשש במערכת הביטחון כי פרסום כזה יגרום נזק רב למדינת ישראל. סנגורו של המדען: לא ידוע לי על כך


חשש במערכת הביטחון מספר אותו כותב המרגל קלאוס קלינברג ובו הוא צפוי לחשוף סודות מהמכון הביולוגי בנס ציונה שבו עבד עד למעצרו. על פי פרסומים זרים מייצרת ישראל במכון נשק כימי וביולוגי.

גורם בכיר במערכת הביטחון אומר כי ספר כזה "עלול לגרום נזק תדמיתי קשה למדינת ישראל, בדומה לפרשת וענונו". הדברים נחשפים היום בעיתון "ידיעות אחרונות".

פרקליטו של קלינברג, בן ה-82, אביגדור פלדמן הכחיש את במהלך הדיונים בעניין בבית המשפט העליון את דבר הטענה כי מרשו כותב כביכול ספר. קלינברג היה סגן מנהל המכון בנס ציונה. הוא נעצר ב-1983 והורשע בריגול לטובת ברית המועצות ונידון ל-20 שנות מאסר. לפני שנתיים הוא שוחרר לאחר 16 שנים בהן בילה בכלא, בתום מאבק משפטי ממושך. הוא שוחרר בתנאים מגבילים כיוון שעל פי דעת בית המשפט עדיין מהווה סיכון ביטחוני.

ביולי 1998 פנתה נציגת הפרקליטות, עו"ד דבורה חן, לבית המשפט העליון וביקשה להחזיר את קלינברג לכלא לאחר שלא עמד, לטענתה, בתנאים לשחרורו המוקדם. בהמשך הדיון נטען כי המדען עסוק בכתיבת רשומות , ככל הנראה לצורך כתיבת ספר ומסתיר אותן משומריו. לדבריה ספר כזה "יגרום לאסון, יש סיכון ממשי לביטחון המדינה בכך", אמרה. נשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק פסק כי אם קלינברג לא עומד בתנאי השחרור הוא ישוב לכלא, "אבל לדעתי אפשר למצוא פתרון יצרתי שישאיר אותו מחוץ לכלא".

אולם לדעה זו יש גם מתנגדים. גורם בכיר במערכת הביטחון אומר כי "כלל לא בטוח שלמדינה יש אינטרס למנוע מקלינברג לפרסם ספר ובו פרטים על עבודתו במכון בנס ציונה". לדבריו ידיעות על נשק בלתי קונבנציונלי, המתפרסמות לעיתים בחו"ל, רק מגבירים את יכולת ההרתעה של ישראל. "נשק אטומי וביולוגי או כימי נועדו להרתיע, אם היו שומרים על קיומם בסוד לא היינו משיגים את מטרתנו", אמר, "קלינרג הבוגד, מבלי שהיה מודע לכך שרת את מטרות ישראל".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully