וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

אלי שיצר

30.8.2007 / 23:50

המסחר בבורסה בניו יורק התאפיין בתנודתיות רבה. הדאו ג'ונס נחלש ב-0.4% והנאסד"ק הוסיף לערכו 0.1%

המסחר בוול סטריט התאפיין היום בתנודתיות רבה ונחתם במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק הוסיף כ-0.1% ל-2,565 נקודות, הדאו ג'ונס נחלש ב-0.4% ל-13,239 נקודות ומדד S&P500 איבד אף הוא 0.4% ל-1,458 נקודות.

מאז פרוץ משבר הסאבפריים, מתאפיין המסחר בוול סטריט בתנודתיות. שלשום נפלו המדדים המובילים ביותר מ-2% כל אחד, ואמש ביצע השוק פניית פרסה והחזיר את מרבית הירידות בהובלת מניות הטכנולוגיה, אשר נהנו מציפיות להתחזקות הצמיחה ברווחי חברות ציוד המחשבים. היום נמשכה התנודתיות בשעה שהמדדים זיגזגו מספר פעמים בין עליות וירידות.

במקביל, שאב השוק עידוד ממכתב שהעביר יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, לסנטור הדמוקרטי מניו יורק, צ'ארלס שומר. במכתב ציין ברננקי, כי הבנק המרכזי עוקב אחר הבעיות בשווקים הפיננסיים וערוך להתערב בנעשה בשווקים במידת הצורך.

דברי ברננקי הגבירו את ההערכות, כי הבנק המרכזי עשוי להפחית בספטמבר את הריבית הפדרלית ב-0.5%. מחר הוא ינאם בכנס בוואיומינג על המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי, ובוול סטריט עשויים המשקיעים להמתין למוצא פיו, לפני שייקבעו כיצד יסתיים השבוע.

לפי שעה מצביעים החוזים על הריבית הפדרלית בבורסת שיקאגו על סבירות של 100% להפחתה ראשונה של הריבית ב-0.25% בספטמבר לשיעור של 5%, עם סבירות גבוהה יחסית של 44% להפחתה של הריבית בשיעור כפול ל-4.75%. אולם, אם לא תופחת לבסוף הריבית ב-0.5% בחודש הבא, הרי שבאוקטובר מצביעים החוזים על סבירות של 100% להפחתת הריבית לפחות ל-4.75%.


הסיפור של היום: התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב צמח ב-4% ברבעון השני


בגיזרה המקרו כלכלית פורסם כי ברבעון השני צמח התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב ב-4%, לאחר צמיחה אנמית של 0.6% ברבעון הראשון של השנה. נתונים מוקדמים שפורסמו לפני כחודש, הצביעו על צמיחה מתונה יותר של 3.4% בתמ"ג האמריקאי ברבעון השני.

בשוק הסולידי נפלו התשואות על איגרות חוב ממשלתיות ל-10 שנים ב-1.1% ל-4.502%

בוול סטריט צופים בממוצע כי מניות בנקי ההשקעות עשויות היום להמשיך ולסבול מהשפעות משבר המשכנתאות ומחנק האשראי שהגיע בעקבותיו על ביצועיהם בעתיד. במחלקת המחקר של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס הפחיתו היום ב-10% את מחיר היעד למניית גולדמן סאקס ל-214 דולר, בשל ההערכה כי הבעיות בשוק האשראי יפגעו בעתיד הקרוב ברווחיותו של בנק ההשקעות הגדול בארה"ב. במקביל, חתך ליהמן ברדרס את תחזיותיו לביצועי שלושה בנקי השקעות אמריקאים נוספים: בר סטרנס, מריל לינץ’ ומורגן סטנלי.

שלשום הפחית מריל לינץ’ את המלצותיו למניות בר סטרנס, סיטיגרופ, וליהמן ברדרס, ל"נייטרלי מ"קנייה". במריל לינץ' ציינו אז כי לאור הציפייה להאטה בעסקי הבנקאות להשקעות, האשראי והחיתום, נראות תחזיות השוק לגבי ביצועי הבנקים ב-2008 כלא מציאותיות.

מניות בנקי ההשקעות הן מהנפגעות העיקריות של משבר הסאבפריים. מתחילת השנה נפל מדד מניות בנקאי ההשקעות והברוקרים ב-9.4%.

בתוך כך, נמשך המשבר בשוק הדיור נמשך. מחירי הבתים בארה"ב רשמו עלייה של 3.2% ברבעון השני של 2007 לעומת התקופה המקבילה, כך לפי נתונים שפירסם המשרד הפדרלי לפיקוח על ענף הדיור (OFHEO). מדובר בעלייה השנתית הנמוכה ביותר של מחירי הבתים בארה"ב מזה עשור, ולדברי ה-OFHEO היא נובעת מהחמרת התנאים ללקיחת משכנתאות על רקע המשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי שגבה בשנה האחרונה מחיר כבד מענף הדיור.

דייוויד ביילי, אנליסט בבנק השקעות גולדמן סאקס, ייעץ היום למשקיעים לרכוש את מניותיה של אפל (סימול AAPL) בעקבות ההערכות ההולכות וגוברות בקרב מומחי טכנולוגיה ואנליסטים כי החברה תשיק בשבוע הבא גרסה משודרגת של נגן ה-iPod. בעקבות ההמלצה רשמה מניית אפל עלייה של 1.6%.


ישראליות: בלופניקס השלימה זינוק של כ-75% מאז מכרה פורמולה את השליטה בחברה


החלפת בעלי הבית בחברת בלופניקס ממשיכה לעשות למניה רק טוב. קבוצת פורמולה מכרה את מניות השליטה באמצע יוני ורשמה רווח הון של כמעט 18 מיליון דולר ממכירת האחזקה, אולם היום המשיכה המניה לעלות ב-3% נוספים למחיר של 15.3 דולר ורשמה בכך זינוק של כ-74% מאז העברת השליטה.

חברת נייס מערכות, המתמחה במערכות הקלטה מתוחכמות לווידיאו וקול, השלימה היום את רכישת חברת התוכנה הישראלית אקטימייז ב-280 מיליון דולר במזומן ובמניות. כ-80% מהתמורה שולמה במזומן היתרה שולמה במניות נייס, שהוקצו לבעלים הקודמים של אקטימייז. המשקיעים בינתיים לא מתרשמים מצעד זה ושלחו את המניה לירידה של 1.5% למחיר של 35 דולר.

בשוק מערכות התקשורת האלחוטיות המשיכה ליהנות מניית סרגון ממומנטום חיובי והוסיפה 1.5% למחיר של 16.4 דולרים. מנגד מניית אלווריון נסחרה ללא שינוי במחיר של 11.6 דולר.

מניית ענקית התרופות טבע, נסחרה בעליה של 0.9% למחיר של 42.8 דולר לאחר שהוסיפה כ-2.5% בימים האחרונים.

מניית יצרנית שבבי הפלאש סנדיסק (סימול: SNDK) מזנקת ב-2.1% למחיר של 54.7 דולר בעקבות העלאת תחזית הרווח של JP מורגן. בנוסף ציינו בפורבס כי החברה הוציאה מוצרים חדשים בהם גירסה חדשה של כונן הזיכרון הנייד שלה הקרוזר.

מניית יצרנית השבבים ממגדל העמק, טאואר איבדה 0.8% למחיר של 1.3 דולרים.

מניית פוינטר איבדה 2% למחיר של 11.8 דולר בעקבות רבעון שני של הפסדים. פוינטר הציגה גידול של 15.5% בהכנסות ברבעון השני ל-11.7 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 10.1 מיליון דולר שהשיגה החברה ברבעון המקביל. אולם למרות הגידול בהכנסות הציגה פוינטר הפסד נקי של 388 אלף דולר זה הרבעון השני ברציפות. המעבר להפסדים במחצית הראשונה של 2007 הפילה את מניית פוינטר ב-31% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully