וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: כל החטופים הקוריאנים שוחררו

שי אילן

30.8.2007 / 19:22

במהלך היום 7 החטופים שנותרו בשבי הטליבן. בקוריאה הדרומית, שעצרה את נשימתה בשבועות האחרונים, נושמים לרווחה

ארגון הטליבן שחרר את שלושת החטופים מדרום קוריאה שנותרו בידיו, ובכך נשלם שחרור 19 החטופים שהיו בידי הארגון. זאת, לאחר שהטליבן הגיע להסדר עם דרום קוריאה, לפיו לא יהיו עוד חיילים קוריאנים על אדמת אפגניסטן. קוריאה גם התחייבה לא לאפשר לאזרחיה לקיים פעילות מיסיונרית באפגניסטן. הסכמות אלה איפשרו את שחרור החטופים, ששהו בשבי 6 שבועות.

הקבוצה שנחטפה מנתה 23 קוריאנים, שהגיעו לאפגניסטן מטעם הכנסייה האוונגליסטית, כדי לעסוק בפעילות הומניטרית. הם נפלו בידי הטליבן בשעה שנסעה באוטובוס במחוז גאזני. שניים מהחטופים הוצאו להורג בידי הטליבן, כדי להפעיל לחץ על קוריאה ועל שלטונות אפגניסטן להיענות לדרישותיהם. בן החטופים שהוצאו להורג היה גם מנהיג הקבוצה.

קרזאי סירב לשחרר אסירים

על פי דיווחים לא רשמיים, קוריאה הדרומית שילמה סכום עתק לארגון הטליבן ככופר נפש, אולם קוריאה לא אישרה דיווח זה. בעניין נסיגת חייליה מאפגניסטן אמרה קוריאה מלכתחילה שהתכוונה לסגת בסוף השנה. הקושי העיקרי במשא ומתן היה סביב דרישת הטליבן לשחרר אסירים מן הארגון, כמספר החטופים: נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי סירב לדון בשחרור אסירים, לאחר שבפעמים קודמות ספג קיתונות של ביקורת על שחרור אנשי טליבן תמורת חטופים מהמערב.

בתחילת השבוע, כאמור, הגיעה דרום קוריאה להסדר עם ארגון הטליבן, שהתחיל לשחרר את החטופים בהדרגה. על פי הדיווחים, החוטפים החזיקו בקוריאנים במקומות שונים והם חולקו לכמה קבוצות, כדי להקשות על פעולה צבאית לשחרורם. בדרום קוריאה, שזועזעה מן הפרשה והייתה מרותקת במשך ימים רבים לטלוויזיה ולאינטרנט, צפויה היום הקלה גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully