וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: המנהיג הגולה יתמודד מול מושרף

שי אילן

30.8.2007 / 18:38

נוואז שריף, שהודח ע"י מושרף בהפיכה, מתכוון לחזור לפקיסטן בספטמבר. מושרף מכחיש שהחליט לוותר על משרת מפקד הצבא

מנהיג פקיסטן לשעבר [[נוואז שריף]], הנמצא בגלות, יחזור לפקיסטן ב-10 בספטמבר, כך אמר היום במסיבת עיתונאים בלונדון. שריף מתכוון להתמודד מול שליט פקיסטן הנוכחי, [[פרווז מושרף]], בבחירות הקרובות. מושרף הדיח את שריף בשנת 1999 בהפיכה צבאית ואינו מעונין בחזרתו. עם זאת, בית המשפט בפקיסטן קבע שאין מניעה ששריף יחזור למדינה. שריף אמר שהוא עושה זאת "מתוך רגש חובה", ושרצונו לפעול למען פקיסטן חופשית מדיקטטורה צבאית.

בתוך כך מבשילים המגעים בין מושרף לבין ראש הממשלה לשעבר בנזיר בוטו. השניים מקיימים שיחות על שלטון משותף מזה כמה חודשים, ובוטו אמרה אתמול שמושרף הסכים לעזוב את תפקיד מפקד הצבא. היום אמר דובר מטעמו של מושרף שהוא עדיין לא הגיע להחלטה בעניין ושכאשר יגיע להחלטה, הוא יודיע על כך בעצמו. בנזיר בוטו אמרה שהסכמה בינה לבין מושרף קרובה, ושהסיבה שעדיין לא הכריז עליה רשמית היא טקטית.

אולם, ב[[פקיסטן]] יש גם מי שמתנגדים להעברת סמכויות הצבא מידי הממשלה. הגורמים השמרניים בממשלתו של מושרף רואים בבוטו גורם אנטי איסלמי, ואומרים שהיא סוחטת את הממשלה.

למושרף, עם זאת, חשובה תמיכתה של בוטו נוכח הפופולריות היורדת שלו: מולו עומד מצד בית המשפט המקדם רפורמות דמוקרטיות מצד אחד, ומצד שני הקיצונים האיסלמים בגבול פקיסטן-אפגניסטן מחבלים גם הם בשלטונו של מושרף ובפופולריות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully