וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרות: הלימודים ייפתחו כסדרם

30.8.2007 / 22:06

בג"ץ דרש מהממשלה להשיב להורים בעניין מיגון הכיתות, והם ויתרו על השביתה. גם ארגון המורים לא ישבות, ורק במגזר הערבי לא יפתחו את השנה

ועד ההורים בעיר שדרות החליט לפתוח את שנת הלימודים כסדרה בשבוע הבא, בניגוד לאיומים שלא יפתחו את השנה לאור המחסור בכיתות ממוגנות בעיר. בג"ץ קבע כי על הממשלה להשיב להורים בתוך 21 ימים לעתירתם, בעניין מיגון הכיתות, וועד ההורים קיבל את קביעת בג"ץ והחליט לא להשבית את הלימודים.

גם ארגון המורים העל יסודיים הודיע, כי יכבד את צו בית הדין לעבודה שאסר עליו לשבות בתחילת שנת הלימודים. בגלי צה"ל דווח כי בנוסף, הארגון הודיע שלא ישבש את הפעילות בבתי הספר העל יסודיים.

עד כה לא היה ברור אם הארגון יכבד את האיסור, לאחר שהשבוע הודיע יו"ר ארגון המורים רן ארז כי גם אם יוציא בית הדין לעבודה צו מניעה השביתה תצא לפועל. "כל המהפכות בעולם התחילו בהפרת צווים", אמר אז ארז, "אולי כדי להתחיל במהפכה במערכת החינוך גם אנחנו נאלץ להפר צו".

בית הדין לעבודה החליט ביום שני לאסור על ארגון המורים העל יסודיים לשבות בשני לספטמבר, על מנת שלא לשבש את פתיחת שנת הלימודים. עם זאת, למורי הארגון יותר לשבות החל מהשבוע השני ללימודים. עוד קבע בית הדין, כי על ארגון המורים והממשלה לנהל משא ומתן לפתרון המשבר ולדווח לו על תוצאות עד ה-5 בספטמבר.

בתיה"ס הערבים ישבתו

בניגוד למגזר היהודי, בו הוסרו כל איומי השביתה, במגזר הערבי יושבתו כל בתי הספר לשלושה ימים, במחאה על האפליה לרעה של מערכת החינוך הערבית.

ההחלטה לערוך שביתת אזהרה התקבלה כבר ביום שלישי. היום, לאחר שנכשלה פגישת נציגי הוועד הארצי של ראשי הרשויות הערביות עם מנכ"ל משרד החינוך ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, החליטו נציגי הוועד, ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי וההתאחדות ועדי ההורים הערביים להכריז על שביתה.

"ממשלת ישראל נוהגת בגזענות כלפי חצי מיליון תלמידים ערבים שלא יחזרו ללימודים בראשון בספטמבר", אמר שווקי חטיב, יו"ר
הועד הארצי, לראשי הרשויות המקומיות הערביות. לדבריו, במשרד האוצר ומשרד הפנים לא מגלים עניין בבעיות המובילות לשביתה. הוא לא פוסל את האפשרות להחריף את המאבק במהלך שנת הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully