וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקוקים לבית חולים? אל תיסעו ליפן

שי אילן

30.8.2007 / 20:58

שמונה בתי חולים יפניים סירבו לקבל אישה בחודש השישי להריונה שסבלה מדימומים. התשיעי לא קיבל אותה גם אחרי שהפילה

יפן סובלת ממצוקה קשה של רופאים ומקומות אשפוז. מקרה שאירע לאחרונה בהקשר זה מחריד את המדינה: אישה יפנית בחודש השישי להריונה נזקקה לטיפול דחוף בבית חולים אחרי שחשה כאבים בבטנה וסבלה מדימום. תלאותיה התחילו כאשר הזמינה אמבולנס שיפנה אותה לבית החולים הקרוב לביתה. האישה, מאזור כפרי ב[[יפן]] מתגוררת במרחק 3 דקות נסיעה מבית החולים.

בית החולים הסמוך לביתה סירב לקבל אותה, בגלל מצוקת מקום. האמבולנס ניסה את מזלו בבית חולים אחר, אבל גם הוא סירב. בסך הכל שמונה בתי חולים סירבו לקבל את האישה. בית החולים התשיעי הסכים, אבל אז האמבולנס היה מעורב בתאונה והאישה הפילה את הוולד. בעקבות כך שינה בית החולים את החלטתו וסירב גם הוא לקבל אותה, בטענה שהם מטפלים במקרה דחוף אחר וחדר הטיפול הנמרץ לא פנוי. בעקבות המקרה הוולד מת. רק כעבור שלוש שעות נמצא בית חולים שהסכים לטפל באישה.

לפני שנה, באזור מגוריה של אותה אישה, מתה אישה אחרת בהיריון אחרי שעשרים בתי חולים סירבו לקבל אותה. ביפן מצוקה קשה של רופאים, באופן חלקי משום שהמקצוע הפך לא פופולרי בגלל ההכשרה הארוכה והעבודה הסיזיפית. המצב קשה במיוחד באזורים כפריים, והממשלה מנסה לפתות רופאים להגיע לכפרים בעזרת תמריצים כספיים, בינתיים ללא הועיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully