וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מיסיונרית מותר, כל השאר אסור

שי אילן

30.8.2007 / 15:02

המפלגה הרפובליקנית מגינה על חוקים אנכרוניסטיים, וחבריה משלמים את המחיר. איפה אסור להשתמש בוויברטור? כנסו

הסנטור ל[[ארי קרייג]] תפס נפח ניכר בכלי התקשורת האמריקאים, בעקבות שערוריית המין שבה הוא מעורב והתפוצצה שלשום. [[ארצות הברית]] היא בעת ובעונה אחת מנהיגת העולם החופשי ואחת המדינות הפוריטניות ביותר. המפלגה הרפובליקנית השמרנית יכולה להיות מאוד מתירנית בכל הקשור לכסף והתנהלות כלכלית. היא גם הרבה יותר חסרת רסן כשמדובר בשימוש בצבא ובשירותי הביטחון שלה. לעומת זאת, כשמדובר במין, בין אם בעבירות מין כמו [[פדופיליה]] ובין אם בהתנהגות הנחשבת לא מוסרית כמו הליכה לזונה, מופיע הצד השמרני במפלגה הרפובליקנית.

קרייג ניסה, על פי הודאתו לפתות שוטר בשירותים ציבוריים בשדה תעופה. העבירה בגינה הורשע היא "התנהגות בלתי מוסרית בציבור". ב[[מינסוטה]], המדינה בה נתפס אסור, על פי פרשנות זו של החוק, לקיים יחסי מין בשירותים. שאלנו את עצמנו מה עוד אסור בארצות הברית, והעלנו בחכתנו כמה עובדות מעניינות:

נא לא להזדקר בציבור

בהרבה מדינות בארצות הברית יש חוקים נגד ניאוף. ב[[איידהו]] למשל, מדינת מוצאו של קרייג העונש על ניאוף יכול להגיע לשישה חודשים בכלא. באיידהו יש גם אבחנה בלתי ברורה בין ניאוף לבגידה, שבגינה עלול אדם לבלות שלוש שנים בכלא.

ב[[אוקלהומה]] מותר לאדם לקיים יחסי מין עם בתולה לא נשואה, אבל אם הוא הבטיח לה להינשא לה, הוא חייב לעמוד בדיבורו. אחרת דינו חמש שנות מאסר. אבל הרשויות באוקלהומה רחומות ומאפשרות לאדם לחזור בתשובה: אם הפושע מחליט בכל זאת להינשא לבתולה לשעבר, מוחלים לו.

ב[[צפון קרוליינה]] עדיין אסור לבני זוג שאינם נשואים לשכור יחד חדר בבית מלון כדי לקיים יחסי מין. בכל מדינות ארצות הברית יש חוקים נגד חשיפת אברי המין בציבור אבל [[אינדיאנה]] מגדילה לעשות: שם גבר לבוש לחלוטין, אבל שזיקפתו נראית מבעד לבגדיו נחשב פושע.

במרילנד הכול אסור

ב[[מסצ'וסטס]], מדינה ליברלית יחסית מכירת דילדו היא אסורה. בטקסס אסור אפילו להשתמש בדילדו או בוויברטור בחדרי חדרים. בכלל, מדינות רבות מרשות לעצמם לפלוש אל חדר המיטות עצמו ולומר לבני זוג מה מותר ומה אסור. במרילנד, מתברר, הכל אסור, למעט התנוחה המיסיונרית: אין מין אורלי, אין תנוחות אקזוטיות, למעשה "כל התנהגות מינית סוטה או בלתי טבעית" היא אסורה, והמדינה לא מרגישה אפילו צורך לפרט. העונש על "התנהגות מינית בלתי טבעית" הוא עשר שנות מאסר.

לא אוכפים ולא מבטלים

עניין ההומוסקסואליות בארצות הברית עדיין סבוך מבחינה חוקית. במדינות רבות מעשי סדום הם אסורים. לעומת זאת, פסק דין תקדימי שניתן ב[[טקסס]], בעניין שני הומוסקסואלים שנעצרו על ידי המשטרה על קיום יחסי מין למעשה ביטל את החוק. היכולת של הרשויות לאכוף את החוקים נגד מעשים הנעשים בספירה הפרטית ממילא מוגבלת.

אולם החוקים מוסיפים להימצא בספר החוקים ומדי פעם נתבעים אזרחים ונערכים משפטים בנוסח ימי הביניים, בשל ניאוף וכדומה. הסיבה העיקרית שחוקים אלה לא מבוטלים היא המפלגה הרפובליקנית, המגינה עליהם בכל מאודה. לארי קרייג, אם כן, שילם את המחיר לא רק על מעשיו, אלא באופן אירוני גם על השתייכותו המפלגתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully