וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה פגע במכוון באזרחים ישראלים"

29.8.2007 / 17:51

ארגון Human Rights Watch קובע כי חיזבאללה ביצע פשעי מלחמה. דרש מלבנון, סוריה ואירן להפסיק להעביר לארגון נשק

ארגון זכויות האדם Human Rights Watch יפרסם מחר דו"ח, בו הוא קובע שב[[מלחמת לבנון השנייה]] ירה [[חיזבאללה]] טילים בלי הבחנה, ולעיתים במכוון, אל מטרות אזרחיות, וגרם למותם של 39 אזרחים ישראלים. הארגון קובע, כי ההסברים שסיפק חיזבאללה לירי לעבר אזרחים אינם מצדיקים בשום פנים ואופן את מעשיו, ואין להם שום בסיס חוקי.

בדו"ח נכתב, כי טילים רבים נורו אל מקומות שלא היתה בקרבתם מטרה צבאית לגיטימית. הארגון קובע, כי הצהרותיהם של מנהיגי חיזבאללה, שיתקפו ערים ויישובים ישראליים בלי הבחנה, הן הוכחה שנעשו פשעי מלחמה.

בקול ישראל דווח, כי הארגון קורא לחיזבאללה לחדול מהתקפות על אזרחים. לבנון, סוריה ואירן נדרשות שלא לאפשר העברה של טילים ואמצעי לחימה אחרים לחיזבאללה. הארגון הודיע כי בחודש הבא יפרסם דו"ח בעניין אזרחי לבנון שנפגעו במלחמה.

בלבנון זעמו על ממצאי הדו"ח. בית המלון "קראון פלאזה" בביירות, שבה התכוון הארגון להציג מחר את הדו"ח, ביטל את מסיבת העיתונאים. ראש הממשלה פואד סניורה פרסם הודעה שבה הביע זעם על ההשוואה, שנעשתה לטענתו, בין רוצחים לנרצחים. הוא אמר כי היה ראוי שהדו"ח יפתח בישראל וידגיש את הפשעים שעשתה במלחמה.

דובר של חיזבאללה אמר כי לעם הלבנוני שמורה הזכות להגן על עצמו. לדבריו, חיזבאללה לא תקף אזרחים במכוון, ואילו ישראל התקיפה אוכלוסיה בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully