וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים לקתרינה: הפשע בניו אורלינס גואה

29.8.2007 / 15:55

שיעור הפשיעה בניו אורלינס היה גבוה גם לפני שהסופה הקטלנית הכתה בעיר. התושבים מפחדים מהפשע יותר מאשר מהוריקן נוסף

העיר ניו אורלינס עדיין אוספת את השברים לאחר שסופת ה[[הוריקן קתרינה]] היכתה בה בדיוק לפני שנתיים וגבתה את חייהם של 1,836 בני אדם. הכלכלה מקרטעת, החינוך רק מתחיל להתאושש, אבל לפחות בתחום הפשיעה, אפשר להגיד בוודאות שהעיר חזרה לקדמותה.

שיעור הפשיעה בעיר, לרבות מקרים של רצח, תקיפה ואונס, היה גבוה מאוד גם לפני אוגוסט 2005, אז פגעה בעיר הסופה. אלא שמאז, אחוזי הפשיעה רק עלו. 136 בני אדם נרצחו עד כה בניו אורלינס בשנת 2007, בהשוואה ל-161 בני אדם בשנה שעברה. אוגוסט היה חודש קשה במיוחד בעיר: בשבועיים הראשונים של החודש נרצחו כבר 19 בני אדם.

על אף שמספר מקרי הרצח לפני הסופה היה גדול בהרבה, ועמד בשנת 1994 על 425 בשנה ובשנת 2004 על 265 בשנה, הנתונים העדכניים גבוהים בהרבה מהממוצע הככלי במדינה.

סקר שנערך מוקדם יותר השנה בעיר על ידי ארגון "ועדת הפשע של המטרופולין" העלה, כי כ-80 אחוזים מתושבי מרכז העיר חוששים יותר מהפשע הגואה מאשר מהוריקן נוסף דוגמת קתרינה.

המשטרה האשימה את פרקליטות המחוז בכך שעל אף שפושעים רבים נעצרים, אין הם מועמדים לדין. בתשובה, האשים התובע הכללי בעיר, אדי ג'ורדן את המשטרה בכך שהפושעים "נחקרים בצורה עלובה", ולכן אין די ראיות להעמידם לדין. בשנים 2003-2004, רק 12 אחוזים מהעצורים בניו אורלינס הועמדו לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully