וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: איני אדיש לכאבה של משפחת כץ

29.8.2007 / 14:09

הנשיא החליט לקצוב עונשם של רוצחי הנער דני כץ, והסביר: העונשים היו כבדים מאוד. אמו של כץ: "פרס רץ לשחרר חיות אדם"

נשיא המדינה שמעון פרס לא נשאר אדיש לביקורת שמטיחה בו משפחתו של דני כץ לאחר שהחליט לקצוב את עונשם של הרוצחים.

מלשכת הנשיא נמסר הבוקר, כי "הנשיא מבין את כאבה וזעקתה של משפחת כץ שבנה דני נרצח על ידי בני עוולה". עוד נמסר כי "רק לאחר ששר המשפטים אישר את המלצות הוועדה, החליט הנשיא לקבל את המלצות שר המשפטים והוועדה המקצועית, וקבע כי מאסרם של שניים מן הרוצחים יעמוד על 45 שנה, כך שאסיר אחד ישוחרר ב-2030 והשני ב-2029, ולשלושה נוספים קבע מאסר ל-30 שנים".

"עדיף משה קצב על קוצב רוצחים"

"האם אין למאסרי עולם כל חשיבות במדינה הזו?", כך שואלת הבוקר מירה כץ, אמו של הנער דני כץ שנרצח ב-1983. כץ זועמת על החלטתו [[שמעון פרס]] לקצוב את עונשם של חמשת רוצחי הנער. החמישה הורשעו ברצח ואונס הנער ב-1983, ומאז הם טוענים שהודאותיהם הוצאו באלימות.

בראיון לגלי צה"ל תקפה כץ את פרס ואמרה כי הוא "עוד לא הספיק להתיישב על כס הנשיאות, ומיד רץ לשחרר חיות אדם שרצחו ילד חף משפע ליד ביתו". לדברי כץ, רוב הציבור הישראלי תומך בדבריה. "אנשים אומרים לנו - מוטב קצב מאשר קוצב רוצחים".

פרקליטם של הרוצחים אביגדור פלדמן אמר הבוקר כי "גם רוצחים צריכים בסופו של דבר להשתחרר מבית הסוהר". לדבריו, מערכת המשפט בישראל מאמינה שהשנים החולפות "מרפאות את הטראומה וגם מעניקות הזדמנות חדשה לאדם שהורשע ברצח".

פלדמן התייחס לטענת החמישה כי הם חפים מפשע והוסיף: "בחלומותי הכמוסים, אני מקווה שיום אחד יופיע הרוצח האמיתי בפרשה". פרס קיבל את המלצת שר המשפטים דניאל פרידמן וקצב את עונשם לתקופה של 25-35 שנים. אם אכן יקצב עונשם ל-25 שנים, ישתחרו החמישה כבר בעוד שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully