וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: ביקורת חריפה על הממשלה

29.8.2007 / 9:14

גל השריפות גרם לירידה חדה בפופולריות של ראש הממשלה, שהקדים את הבחירות מתוך אמונה ברורה שינצח

השריפות ממשיכות להשתולל ביוון, והביקורת הציבורית צוברת תאוצה. הממשלה, שתעמוד בפני בחירות עוד שלושה שבועות, הודיעה שתמצא את האחראים לגל השריפות. השר לביטחון פנים בירון פולידרואס אמר כי המדינה ניצבת בפני "איום א-סימטרי", מונח שמתאר טרור.

האופוזיציה הסוציאליסטית אמרה כי אין שום ראיות לתמוך בטענה הזו, והאשימה את הממשלה בנסיון להסיט את תשומת הלב מתגובתה החלשה לאירועים. "מבלי לספק ראיות לכך, הממשלה פגעה בתדמיתה העולמית של יוון", אמר יאניס רגוסיס, דובר מפלגת האופזיציה PASOK , בהתייחסו לטענה שמדובר בטרור.

מנהיג ה- PASOK ג'ורג' פפנדריאו אמר: "הממשלה הוכיחה בצורה טרגית שהיא אינה כשירה להתמודד עם שריפות...זה הזמן שהעם היווני יבחר ממשלה חזקה שיכולה להבטיח ביטחון, אמון ותקווה".

ממשלת יוון הציעה פרס של עד מיליון יורו למי שיספק מידע על המציתים, וביקשה מהפרקליטות לבדוק אם אפשר יהיה להעמיד אותם לדין כטרוריסטים. חמישה בני אדם הואשמו עד כה בהצתת האש. ראשי עיר רבים טענו שהאש הוצתה על ידי יזמי נדל"ן שרצו לפנות אדמה לבנייה.

ראש הממשלה קוסטס קרמנליס עדיין מתכוון לקיים ב-16 בספטמבר את מערכת הבחירות, שהוקדמה בחצי שנה. לפני גל השריפות הוא האמין שנצחונו בטוח בזכות הצלחותיו הכלכליות, אך הסקר האחרון הראה שהתמיכה בו ירדה מתחת ל-1%, בגלל אחריותו למצב החירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully