וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

אסף רותם

28.8.2007 / 23:09

מדד נאסד"ק נפל ב-2.4% ל-2,500 נקודות בעוד מדד דאו ג'ונס איבד כ-2.1% ל-13,041 נקודות ומדד S&P 500 איבד כ-2.3% ל-1,432 נקודות

סוף הקיץ הוא לרוב עונה נטולת אירועים, אולם השנה מרחפת עננה של בלבול וחוסר ודאות מעל הסוחרים המעטים שלא נופשים בימים אלה. לאחר פרסום נתוני בטחון הצרכנים ופרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח הפדרלית (FOMC), נסחרו המדדים בוול סטריט בירידות חדות: בסיכום היום, מדד נאסד"ק נפל ב-2.4% ל-2,500 נקודות בעוד מדד דאו ג'ונס איבד כ-2.1% ל-13,041 נקודות ומדד S&P 500 איבד כ-2.3% ל-1,432 נקודות. זאת, בהמשך לירידות של עד 0.8% שרשמו המדדים המובילים אתמול בתגובה לנתונים מעורבים משוק הדיור האמריקאי.

פרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח הפדרלית קבע שהאינפלציה נותרה האיום הגדול ביותר על הכלכלה האמריקאית, ולפתע נסדקה הודאות שהריבית תרד בספטמבר כדי לעזור למחנק האשראי בשווקים. בפתיחת המסחר עוד הצביעו החוזים העתידיים בבורסת שיקגו על סבירות של 100% להפחתת ריבית הבסיס ב-0.25%, כבר בספטמבר, לשיעור של 5%. המשקיעים גם מעניקים סבירות גבוהה של 92% להפחתה נוספת של 0.25% בריבית, בסוף אוקטובר. עם זאת, נראה כי בימים הקרובים עשויים החוזים לשקף את האמונה החדשה ולפיה הורדת הריבית לא תתממש, מתוך חשש שמא הורדה שכזו תלבה את האינפלציה.

כזכור, מה שנחשף הוא פרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח, שנערכה ב-10 באוגוסט, ממש עם תחילת משבר האשראי. באותה ישיבה החליטה הוועדה שלא להתרגש ממחנק האשראי בשוק - והשאירה את ריבית הבסיס ללא שינוי ברמה של 5.25%. אולם, בהמשך החודש החליט הבנק הפדרלי, בראשות היו"ר בן ברננקי, להפחית ב-0.5% מרווח האשראי שהוא גובה על הלוואות הניתנות לבנקים המסחריים - במטרה להגביר את הנזילות בשוק. המשקיעים היום נבהלו כיוון שבמקביל לאינפלציה, ציינו בפרוטוקולים כי תנאי השוק המתדרדרים מגדילים את הסיכון להמשך הצמיחה כלכלית "באופן ניכר".

בנוסף, בוול סטריט שוב חוששים כי המשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי יחליש את בטחון הצרכנים בארה"ב באשר לעתידם הכלכלי ויפגע גם בצמיחת הכלכלה הגדולה בעולם. ואמנם, מוקדם יותר היום, פורסמו נתוני בטחון הצרכנים של חברת המחקר קונפרנס בורד, ולפיהם ירד המדד לרדת לרמה של 105 נקודות - מרמה של 112.6 נקודות, אליה זינק במפתיע ביולי. הנחמה היחידה למשקיעים היא שהירידה היתה בהתאם לציפיות.

מדד מגזר הפיננסים צנח בכ-3.5% לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ’ הפחית את המלצתו למניות מתחריו, בר סטרנס, סיטיגרופ וליהמן ברדרס, ל"נייטרלי מ"קנייה". במריל לינץ' ציינו כי לאור הציפייה להאטה בעסקי הבנקאות להשקעות, האשראי והחיתום, נראות תחזיות השוק לגבי ביצועי הבנקים ב-2008 כלא מציאותיות. מניית ליהמן ברדרס, בנק ההשקעות שנחשב חשוף במיוחד למשבר הסאבפריים, צנחה ביותר מ-6%.

בקרב הישראליות, זינקה אומריקס בכ-16.8%, לאחר שקיבלה אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA, לשיווק חומר חלבוני המסייע לקרישת הדם, המבוסס תרומבין. אומריקס, בניגוד לחלק מתחרותיה, פיתחה מוצר מבוסס תרומבין, אשר מופק מדמם של בני אדם ולא פרות כנהוג. המוצר של אומריקס משווק על ידי ענקית מוצרי ההיגיינה ג'ונסון אנד ג'ונסון.

עוד בתחום הפארמה, איבדה מניית טבע כ-1.2%.

אתמול בלטה לחיוב בלופניקס עם זינוק של 13%, לאחר שהחברה דיווחה כי השלימה בהצלחה פרויקט מחשוב אצל סוכנות הנסיעות האיטלקית אלפיטור. במסגרת הפרויקט, הועברו בסיס הנתונים והיישומים מפלטפורמה מחשוב ישנה לפלטפורמה חדישה יותר.

מניית בלופניקס הפכה באחרונה לאטרקטיווית בקרב המשקיעים הזרים בשל השיפור בביצועי החברה ולאחר שהחברה האם, פורמולה, מכרה את מלוא אחזקותיה בבלופניקס לקבוצה של משקיעים מוסדיים מחו"ל.

באמצע יולי היא אף נבחרה לאחת משלוש המניות הלא-אמריקאיות המומלצות להשקעה של אתר The Motley Fool. זאת, במשאל בו השתתפו יותר מ-60 אלף משקיעים, לדברי האתר. מתחילת השנה הוסיפה המניה 140% לערכה, אולם היום היא התממשה בכ-4.8%.

חברת פתרונות הבילינג, מאינד CTI, דיווחה על זכייה בשני חוזים רב-שנתיים לאספקת שירותים לספקיות שירותי תקשורת בארה"ב. היקפם הכספי של החוזים לא נמסר לפרסום. מאינד הוסיפה כ-9.2%.

מפעילת הסלולר אמטל בחרה במערכת ה-WiMax של אלווריון עבור רשת התקשורת שלה, באי מאוריציוס שבדרום-מערב האוקיינוס ההודי. למרות זאת, אלווריון נפלה היום ב-2.7%.

יצרנית מערכות האימון והסימולציה, בי.וי.אר מערכות שבשליטת איש העסקים אביב צידון (54%), הוסיפה כ-6.3% לאחר שזכתה בחוזה גדול בהיקף של 10.1 מיליון דולר, לאספקת סימולטור הגנה אווירית ללקוח בינלאומי, אשר שמו לא נמסר לפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully