וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו: אובמה וקלינטון הם צמד מנצח

28.8.2007 / 20:25

מספר ימים אחרי השמועות על מותו, פרסם פידל קסטרו מאמר על פוליטיקה אמריקאית. ביל קלינטון זוכה לשבחים ואף מילה על קנדי

מנהיג קובה החולה מפתיע את מי שהספיד אותו בסוף השבוע ברעיונות מקוריים. במאמרו האחרון בביטאון [[המפלגה הקומוניסטית]] הוא אומר: "ככל הנראה, הצמד שלא ניתן יהיה להביס הוא הילרי קלינטון כמועמדת לנשיאות, וברק אובמה כסגנה". פידל גם ניתח את הקמפיינים של השניים בפלורידה. לדבריו, הם קראו לדמוקרטיזציה של קובה לאחרונה, משום שהם זקוקים לקולות הקובניים של תושבי פלורידה. הוא הזכיר את נצחונו השנוי במחלוקת של בוש בפלורידה בשנת 2000, בו לדברי קסטרו "בוש נזקק לתרמית".

קסטרו חלק מחמאות לנשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון. לדבריו, קלינטון היה "ממש נחמד", כשקסטרו נתקל בו במקרה לפני שנים מספר במליאת האו"ם והשניים לחצו ידיים. הוא גם שיבח אותו על כך שחילץ את הנער אליאן גונזלס מבית קרוביו במיאמי, וסיים מאבק בינלאומי על החזקה על הילד. אולם גם קלינטון, לדבריו, נאלץ להיכנע ל"פוליטיקה של מיאמי" והידק את האמברגו על קובה בשנת 1996.

תשעה נשיאים אמריקאים התחלפו בתקופת כהונתו של קסטרו. החביב עליו, לדבריו, היה ג'ימי קרטר, משום שלא סייע למאמצים להפיל באלימות את הממשלה הקובנית. קרטר כונן יחסים בדרג נמוך עם קובה, 16 שנה אחרי שהנשיא דווייט אייזנהוואר ניתק אותם. קסטרו לא הזכיר את שני אויביו המרים, ג'ון פ. קנדי ורונלד רייגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully