וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: הטליבן ישחרר את הקוריאנים

28.8.2007 / 14:58

אחרי יותר מחודש בשבי, הגיע הטליבן להסדר עם ממשלת קוריאה הדרומית. בין היתר הבטיחו הקוריאנים לא לעסוק יותר במיסיונריות

ממשלת קוריאה הדרומית הודיעה שארגון הטליבן ישחרר את 19 החטופים הקוריאנים שנמצאים בידיו. את המידע מסר דובר של ממשלת קוריאה הדרומית שאמר שככל הנראה השחרור לא יתרחש מיד.

הטליבן הסכים לשחרר את החטופים אחרי שקוריאה הסכימה לעמוד בכמה תנאים שהציב הארגון. בין התנאים גם הבטחה למנוע מאזרחי קוריאה הדרומית לעסוק בעתיד בפעילות מסיונרית. פרטים מלאים על העסקה בין הטליבן לקוריאה יפורסמו בקרוב.

הקוריאנים השבויים נחטפו לפני יותר מחודש במחוז גאזני באפגניסטן, מאוטובוס בו נסעו. הם שהו באפגניסטן במשלחת הומניטרית. מתוך 23 חברי הכנסייה האבנגליסטית שחטף הטליבן, הוא הוציא להורג את הכומר שעמד בראש הקבוצה, ועוד אחד מהגברים.

אחר כך שחרר הארגון שתי נשים, "כמחווה לעם הקוריאני". בידי הטליבן נמצאים כעת שלושה גברים ו-16 נשים. הסיפור עורר זעזוע בדרום קוריאה, שמאז החטיפה צמודה לטלוויזיה ולאינטרנט בחרדה.

בתחילה דרש הטליבן שקוריאה תוציא את כוחותיה מאפגניסטן, בה מוצבים כ-200 חיילים קוריאנים כחלק מכוחות הקואליציה. לעניין זה אמרה קוריאה שממילא התכוונה להוציא את החיילים בסוף השנה. דרישה נוספת של הטליבן הייתה שחרור אסירים, כמספר החטופים שנמצאים בידה.

ממשלת אפגניסטן, שבעבר שיחררה אסירים תמורת חטופים זרים סירבה לדון באפשרות כזאת. ממשלת אפגניסטן התכוונה, לפחות לכאורה לצאת למבצע צבאי, אבל ככל הנראה אחיזתה הדלה בשטח בו מוחזקים החטופים הניאה אותה לבסוף מניסיון לבצע את השחרור בכוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully