וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפות ביוון: 32 נחקרו בחשד להצתה

שי אילן

28.8.2007 / 13:51

גל השריפות נמשך: האש מוסיפה לכסות שטחי ענק בדרום המדינה. השלטונות שיגרו מסוקים לחילוץ תושבים מכפרים מבודדים

עיתון "הארץ" מוסיף: האש המשיכה לבעור אתמול ברחבי יוון, בדליקת הענק שהביאה עד כה למותם של 63 בני אדם, ואלפי תושבים נפחדים נאלצו לנטוש את בתיהם. 32 חשודים בהצתות נעצרו עד כה, וחלקם נחקרו אתמול על ידי צוותי לוחמה בטרור. הממשלה, שהאירועים עשויים לבשר את תבוסתה בבחירות בזק שייערכו בעוד שבועיים, כבר הציעה פרס בסך 1.4 מיליון דולר למי שיסייעו בחשיפת המציתים.

גם אתמול, ארבעה ימים אחרי פרוץ הלהבות, לא נראה היה שגל השריפות הקשה ביותר שפקד את יוון בעשורים האחרונים עומד לשכוך. האש מוסיפה לכסות שטחי ענק מדרום חצי-האי הפלופונסוס ועד אתונה ויואנינה שבצפון. "הכל בוער... עיזרו לנו. איפה המסוקים?", צעק לפומית הטלפון הנייד אחד האנשים הלכודים בכפר פריקסב שבפלופונסוס.

שלטונות יוון שיגרו מסוקים לחילוץ תושבי כפרים מוקפים בלהבות, שאין אפשרות להגיע אליהם בדרך היבשה. כמה מדינות - בהן צרפת, גרמניה וגם ישראל - שלחו ליוון צוותי כיבוי. לפחות במאבק על הצלת אולימפיה, העיר בה נולדו המשחקים האולימפיים, הצליחו שלשום הכבאים להשתלט על האש שאיימה על המקדשים.

"השאירו אותנו לחסדי האל"

ביוון רווחות תיאוריות רבות על הסיבה לשריפות הענק. דוברי הממשלה מתמקדים בטענה שמדובר בהצתות מכוונות, ותובע בכיר הורה אתמול לבדוק אפשרות לטפל באירועים לפי החוק היווני המיוחד ללוחמה בטרור. מנהיגים מקומיים רבים האשימו יזמי פיתוח באחריות להצתות. לפי הטענות, היזמים ביקשו לשנות את מעמד הקרקע, שכן ביוון שטחים מיוערים אסורים לבנייה.

רוב כלי התקשורת טוענים שהאחריות המרכזית נופלת על כתפי הרשויות שלא הגיבו בזמן לדליקות היער - תופעה נפוצה ביוון בתקופת הקיץ, שיצאה הפעם מכלל שליטה. בעיתוני אתונה הופיעו כותרות בנוסח "אבל לזכר המתים, זעם נוכח היעדר פעילות מטעם המדינה" ו"בושה נוכח קריסתה של המדינה".

גם בשטח, תושבים רבים שנלכדו בכפרים הביעו זעם על אוזלת היד של הממשלה וחוסר התיאום בפעולות ההצלה והחילוץ. רבים מהם פנו ישירות לרשתות הטלוויזיה וביקשו לדווח לצופים ישירות מהשטח. "השאירו אותנו כאן לחסדי האל. אין לנו מים או חשמל. אנו מנסים להתמודד בעזרת טרקטורים", אמרה אחת המרואיינות בשטח לערוץ הטלוויזיה "אנטנה". להאשמות הצטרפו בכירים באופוזיציה הסוציאליסטית.

וידאו: רויטרס עריכת וידאו: בת גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully