וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ללא מיגון מפני רעש - נתב"ג יסגר מחר"

זוהר בלומנקרנץ

28.8.2007 / 11:52

כך עולה ממכתב אזהרה ששיגר המשרד להגנת הסביבה לרשות שדות התעופה. "אין הצדקה שהשירות לנוסעים יהיה על חשבון התושבים"

נתב"ג ייסגר החל ממחר אם עד אז לא יוחל במיגון בתיהם של תושבי בני עטרות מפני רעש המטוסים - כך עולה ממכתב אזהרה ששיגר היום המשרד להגנת הסביבה לרשות שדות התעופה (רש"ת).

לפני 14 יום המשרד להגנת הסביבה דרש מרש"ת להציע פינוי לבתי מלון לתושבי מושב בני עטרות שבתיהם חשופים לרעש מרבי העולה על 95 דציבלים. תוכנית תפעולית שהוצעה על ידי הרשות כחלופה לפינוי לא הצליחה למנוע את החשיפה לרעש ברמות שנקבעו גם על ידי פרסום מידע תעופתי כרעש סביר", כותב ראש אגף מניעת רעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה, ד"ר סטליאן גלברג, למנכ"ל רש"ת, גבי אופיר.

"השדה גורם לרעש בלתי סביר"

תושבי בני עטרות פנו קודם לכן באמצעות עורך הדין אבנר ירקוני בעתירה לבית המשפט נגד רעש המטוסים בנתב"ג ובדרישה שרש"ת תמגן את בתיהם. בעיית הרעש החריפה לאחר שרש"ת סגרה לצורך שיפוצים את המסלול הראשי והעבירה את כל הפעילות למסלול אחד בלבד, סמוך לבתי המושב.

"בפועל, עד היום השדה מופעל תוך גרימת רעש חזק ובלתי סביר, בניגוד מוחלט להוראות החוק למניעת מפגעים ומבלי שניתנה לתושבי המושב אפשרות להימלט מרעש העלול לסכן את בריאותם. ידוע לי היטב שרק תפעול שדה הכולל המראות מעל בני עטרות, מאפשר, במגבלות הקיימות בימים אלה, מתן שירות למספר רב של ישראלים ותיירים, אך אין הצדקה כלשהי לכך שהשירות החיוני הניתן לעשרות אלפי נוסעים יהיה על חשבון סבלן של 40 משפחות", המשיך גלברג וכתב למנכ"ל רש"ת.

"אי לכך וכדי למנוע המשך הפרה גסה של הוראות החוק וגרימת נזק בלתי הפיך לתושבים, הרשות חייבת לנקוט בכל האמצעים הדרושים לכך שהחל מיום רביעי לא ימריאו בלילה מטוסים על מסלול 08", נאמר עוד בפנייה לרש"ת.

גלברג מזהיר את אופיר כי "במידה ותימשך הפרתו הבוטה של החוק ואי כיבוד דרישות המשרד גם לאחר יום רביעי בלילה, בכוונתי לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותי לרבות: הוראה אישית (צו אישי) שידרוש סגירת מסלול 08 להמראות והגשת כתב אישום כנגד הרשות וכנגד כל אחד ממנהליה בגין הפרת החוק ואי ביצוע דרישת המשרד".

מדובר על עבירה מסוג אחריות קפידה ודינו של עובר העבירה חצי שנה מאסר או 150 אלף שקל קנס ו-300 אלף שקל במקרה של תאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully