וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט מלחמה בגלל כדורגל

יוני מנדל

28.8.2007 / 10:58

חיילי צבא ארה"ב חילקו לילדים האפגניים כדורי רגל עם דגל ישראל לצד הדגל הסעודי, וזה עוד לפני שדיברנו על הבעיטה במוחמד

חיילי ארצות הברית המשרתים באפגניסטן רק רצו לשמח את הילדים המקומיים ולחלק להם כדורי רגל צבעוניים עם דגלי העולם עליהם. אולם, מסתבר שהשהות במזרח התיכון לא הצליחה לחדד את החושים הפוליטיים של החיילים המוצבים שם. לא רק שעל כדורי הרגל הופיעה תמונת דגל ערב הסעודית ועליו שני משפטי מפתח מהאיסלם, אלא גם שהדגל הסעודי נמצא בסמוך לדגל הישראלי. האפגנים זעמו, והאמריקאים נאלצו לפרסם התנצלות רשמית.

הפרשה החלה לפני מספר ימים בדרום מזרח המדינה. לפי דיווח רשת אל-ערביה, "החיילים האמריקאים רצו לכבוש את ליבם של התושבים המקומיים וחילקו לילדים העניים שבמקום כדורי רגל, בחינם". אולם, העובדה שעל הדגל הסעודי נמצאים הכיתובים "אין אלוהים מבלעדי אללה" ו"מוחמד הוא שליח האל", גרמה לדברי תושבים מקומיים "לעלבון וחרפה, לנו ולאיסלם". לפי הדיווח מאפגניסטן, הרי שאם התושבים לא נעלבו מהסיבה הדתית הרי הייתה להם גם סיבה פוליטית "להיעלב" בגללה: הדגל הישראלי היה גם הוא מודפס על הכדור, ועוד בצמוד לדגל הממלכה הסעודית.

"לא הערכנו את הרגישות בנושא"

עיתון "שיראג'" האפגני דיווח בהרחבה על התקרית וטען ש"בכדור הזה היה כל מה שצריך בשביל לזעזע את הביטחון בכל רחבי אפגניסטן. בכדור הרגל הזה יש פוטנציאל הרס של פצצה גרעינית".

אולם, כאמור, לפני שהעניינים יצאו מכלל שליטה הודיעה האמריקאים שהם מתנצלים על התקרית. בהודעת דוברת הצבא ונסה בימון נאמר ש"חילקנו את הכדורים כמחווה אנושית ורצון טוב לילדי אפגניסטן. לצערנו לא הערכנו את מידת הרגישות שטמונה בדבר ואת נפיצות הנושא. אנו מתנצלים על אי הנוחות, הדאגה והצער שגרמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully