וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פסגת אבו מאזן ואולמרט נדונה לכישלון"

יוני מנדל

28.8.2007 / 9:52

כך טוען בכיר חמאס ח'אלד משעל. "המו"מ לקראת הסדר קבע משרת רק את אינטרסים ישראלים". השניים ייפגשו היום בצהריים

ראש הלשכה המדינית של חמאס [[ח'אלד משעל]] מתח ביקורת על המפגשים התכופים המתקיימים בין ראש הממשלה אהוד אולמרט ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואמר כי אין כל סיכוי להצלחתם. עיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון דיווח שמשעל אמר את הדברים לקראת פגישתם של אבו מאזן ואולמרט היום בירושלים ולקראת פסגת השלום המתוכננת להתקיים בנובמבר בוושינגטון.

לדברי משעל, "הדיבורים על הסדר קבע בין הצדדים משרתים רק את האינטרסים הישראלים. הרי זה ברור שגם ישראל וגם ארצות הברית לא באמת רציניות בכוונות השלום שלהן. אין ספק שבפגישות ובמשא ומתן בין אולמרט לאבו מאזן נהנה ראש הממשלה הישראלי מעמדה ברורה של כוח".

משעל גיחך על ניסיונותיה הנוכחיים של ארצות הברית לקדם את השלום בין ישראל לרשות הפלסטינית. "האמריקאים כנראה עדיין לא הבינו את זה", אמר משעל, "אבל הם עוד יפנימו שלא יהיה שלום בין הישראלים לפלסטינים כל עוד תימשך ההתעלמות מתנועת חמאס. הניסיונות לחזק את פתח על חשבון חמאס יתגלו כטעות".

אבו מאזן יגיע למעון אולמרט בי-ם

היום בשעה 12:00 אמורים להיפגש אולמרט ואבו מאזן במעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים. לפי דיווח סוכנות הידיעות הפלסטינית "רמאטאן" ינסה אבו מאזן לקבל מחוות ישראליות נוספות דוגמת הסרת מחסומים והתחייבות לשחרור נוסף של אסירים. לפני כחודש שחררה ישראל 250 אסירים פלסטינים.

למרות החשיבות שמייחסים הפלסטינים לשחרור אסירים, הודגש באמצעי התקשורת הפלסטינים, כי המטרה הרשמית והעיקרית של הפגישה היא דיון בהסדר העקרונות לקראת ועידת השלום הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully