וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת שני בשבי: משפחת שליט עוד מחכה

שרון נובק

27.8.2007 / 20:01

קרוביו של גלעד שליט חוששים מירידת הפרשה מסדר היום הפוליטי והציבורי, ובסדרה של ארועים הם מבקשים להזכיר שגלעד עוד שם

שנה וחודשיים לאחר חטיפתו של גלעד שליט, נראה שהארוע, שהוביל להתדרדרות לקראת מלחמת לבנון השנייה, הולך ותופס מקום שולי יותר בסדר היום הציבורי. לרגל יום הולדתו ה-21 של גלעד, שיחול מחר, יציינו בני משפחתו וחבריו את יום ההולדת השני בלעדיו, בתקווה להשיב את הפרשה לראש סדר היום הציבורי והפוליטי, ולהזכיר לציבור שגלעד עדיין לא חזר הביתה.

בני המשפחה, שנזרקו למרכז הזירה הציבורית, לא מרבים להופיע בתקשורת, ופועלים לקדם את שחרורו באיפוק מעורר השתאות. גם בשיחות עמם הם לא מבקרים או מגלים תחושות של כעס או תסכול כלפי הדרג המדיני. "אנחנו מניחים את הפוליטיקה בצד ולא מתעסקים בלמה וכמה, אלא באהבה שלנו לגלעד והרצון שיהיה שוב אתנו", אמר היום בן דודו של גלעד איל רז לוואלה! חדשות.

רז סיפר שהמשפחה תציין את יום ההולדת במיצג שיתקיים מחר לאורך כל היום בכיכר רבין בתל אביב. "מטרת המיצג בכיכר היא לעצור את השגרה שלנו, ולהזכיר לכולם שגלעד, אלדד ואודי עדיין לא איתנו" אמר. "זאת אינה מסיבה, אלא זאת הזדמנות להזכיר לכל הגורמים הנוגעים בדבר לעשות את המרב, כדי שביום ההולדת הבא נוכל באמת לחגוג יחד עם גלעד".

"שלא ירדמו בלי לחשוב על גלעד"

גם בקרב חבריו ושכניו של גלעד נמנעים מלבקר את ההתנהלות הפוליטית. "עברה כבר יותר משנה, ואנחנו רק יודעים שגלעד היה צריך להיות מזמן בבית", אמרה היום יעל דנאי, חברתו של גלעד לשכבה במצפה הילה. היא דיברה על החשש שהנושא ירד מהכותרות: "התקשורת מתעוררת רק בתאריכים סמליים, ומדאיג לחשוב עד מתי יימשך העניין בגלעד".

דנאי גם סיפרה על התחושות הקשות של החברים והשכנים. "קשה לתמצת את כל התחושות והמחשבות. כל יום חושבים עליו. איך הוא מסתדר, איך מתייחסים אליו, איך זה בכלל להיות בשבי ואיך זה ייגמר". דנאי ביקשה להעביר מסר של שלום, ולקרוא לכל מי שיכול להביא לשחרורו לפעול במהרה.

את התחושות הקשות שתיארה דנאי תרגמו במצפה הילה לפעילות ענפה. חברי הקהילה המגובשת יציבו מחר שלטים המציינים את יום ההולדת בשלטי ההכוונה בכביש 6 ובנתיבי אילון, בתחנות הרכבת, בתחנות הדלק של "סונול", במקומות מרכזיים בערים הגדולות וגם באתרי אינטרנט רבים. "המבצע שארגנו נועד להזכיר למקבלי ההחלטות את הזמן הרב מדי שחלף מאז חטיפתו של גלעד", אמרה פנינה כהנא, תושבת מצפה הילה וממארגני הפעילות הכלל-ארצית. "בדיוק כמונו, אסור שילכו לישון מבלי לחשוב על גלעד בכל לילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully