וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: התובע הכללי גונזלס התפטר

27.8.2007 / 15:46

אלברטו גונזלס, שהואשם לאחרונה בשבועת שקר בפני הקונגרס, הגיש לנשיא בוש את התפטרותו - כך מדווח העיתון "ניו יורק טיימס"

התובע הכללי של ארצות הברית אלברטו גונזלס מתפטר מתפקידו - כך מדווח העיתון "ניו יורק טיימס". לדברי העיתון, גונזלס דיווח לנשיא בוש על כוונתו להתפטר כבר ביום שישי. גונזלס הואשם לאחרונה על ידי סנאטורים דמוקרטים בשבועת שקר בפני הסנאט, וגורמים בוושינגטון מעריכים כי התפטרותו של גונזלס נועדה למנוע חקירה רשמית נגדו בנושא זה.

השערוריה שככל הנראה הביאה להתפטרותו של גונזלס החלה בשנת 2004, אז נערך בבית הלבן דיון על תכנית האזנות הסתר של ממשל בוש. תכנית זו עוררה סערה בארצות הברית, מכיוון שרבים ראו בה פגיעה חמורה בזכות לפרטיות.

לפני כמה שבועות הופיע גונזלס, תחת שבועה, בפני ועדת המשפטים של הסנאט. כאשר נשאל גונזלס בנוגע לאותו דיון משנת 2004, טען כי במהלך הדיון לא עלה לדיון נושא האזנות הסתר, והעלה רשימה של נושאים אחרים שעלו לדיון באותו יום.

יומיים לאחר מכן נחשף בכלי התקשורת מכתב בנושא האזנות הסתר, ששלח לוועדת המשפטים בכיר בסוכנות הביטחון הלאומית (NSA). מן המכתב עולה בבירור שגונזלס שיקר תחת שבועה, מכיוון שנושא השיחה היחיד באותו דיון בשנת 2004 הייתה תכנית האזנות הסתר של הממשל.

בשבועות האחרונים ספג גונזלס ביקורת חריפה מכלי התקשורת. סנטאורים דמוקרטים קראו למשרד המשפטים לפתוח נגדו בחקירה בחשד לשבועת שקר, וגם פוליטיקאים במפלגה הרפובליקנית תקפו את התנהלותו. בעקבות הלחצים הללו, כאמור, החליט התובע הכללי להתפטר מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully