וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים פלסטינים הצילו קצין מחטיפה

יוני מנדל

27.8.2007 / 17:20

הג'יהאד הודיע כי תכנן לחטוף את הקצין שנכנס בטעות לג'נין בשעות הצהריים. אנשי הביטחון הפלסטינים הצילו את הקצין לאחר עימות עם אנשי הג'יהאד

קצין צה"ל בדרגת רב סרן נכנס היום בטעות לעיר ג'נין וכמעט שנחטף על ידי חמושים מהג'יהאד האיסלמי. לפי דיווח סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", הקצין נכנס אל ג'נין דרך רחוב א-נאסרה מכיוון מערב, כשהוא נוהג בטנדר סיטרואן בצבע לבן ולבוש במדי צבא.

בכניסה לעיר ניגשו אליו שני שוטרי תנועה פלסטינים והבינו שמדובר בחייל שטעה בדרכו. הם העבירו אותו לכלי הרכב שלהם, והסיעו אותו למתחם המוקטעה (המפקדה הראשית של מנגנוני הביטחון) בעיר. השמועה פשטה בעיר ומספר פלסטינים מצאו את כלי הרכב של הקצין והציתו אותו.

כוחות צה"ל קיבלו מידע על המקרה ועל הימצאותו של החייל במפקדה בג'נין. הם מיהרו להגיב וארבעה כלי רכב של צה"ל נכנסו תוך זמן קצר לעיר ונסעו לכיוון המוקטעה. בשלב זה כבר צבאו פלסטינים רבים על בניין המוקטעה כשהשמועה על הימצאות חייל במקום התפשטה. חיילי צה"ל נכנסו למתחם וחילצו מהעיר את הקצין, לא לפני שאנשי ג'יהאד איסלמי שמיהרו למקום גם הם ניהלו איתם קרב יריות.

"למה הגנתם על חייל הכיבוש?"

בתום הארוע תקפו בחריפות גורמים בג'יהאד את אנשי הביטחון הפלסטיני. "מנגנוני הביטחון צריכים להגן על פעילי המוקאוומה (התנגדות מזויינת – י"מ) ועל בני העם הפלסטיני מכלי הנשק של הכובש", נאמר בהודעת הג'יהאד, "ולא לשמור על חיילי הכיבוש". לדבריהם, הג'יהאד ניסו לחטוף את החייל, אולם רק בשל הפעולה המהירה של מנגנוני הביטחון הפלסטינים הם לא הצליחו לעשות כן.

מנגד, סלאח בזור, סגן מפקד הביטחון המסכל בג'נין, אמר כי ש"החייל טעה בדרכו". לדבריו, "כאשר הבחנו בכך, מילאנו את תפקידנו בהגנה על העם הפלסטיני והמולדת, והעברנו אותו לקישור הצבאי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully