וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוט של קפטן הנבחרת הפלסטינית

יוני מנדל

27.8.2007 / 13:38

החלום של סאאב ג'ונדיה לשחק כדורגל בירדן עלול להפוך לסיוט. לטענתו, הצבא לא אישר את יציאתו. צה"ל: הוא בכלל לא ביקש

הקפטן של נבחרת הכדורגל הפלסטינית, סאאב ג'ונדיה, הוא ספורטאי מקצועי שיודע לשמור על קור רוח. אבל בימים האחרונים, הוא לחוץ מאוד. ג'ונדיה, שמשחק כיום בקבוצת שוג'עאיה מרצועת עזה, קיבל לפני כחודש הצעה שכל שחקן פלסטיני חולם עליה: לצאת ולשחק בירדן, בליגה הראשונה. ג'ונדיה נתן מיד את הסכמתו. הוא הסכים לצאת לירדן לבדו, ללא אישתו וילדיו, ובלבד שיזכה לשחק שנה אחת בליגת כדורגל מקצוענית ולהרוויח משכורת חודשית.

אבל החלום שלו ג'ונדיה עדיין רחוק מלהתגשם. לדבריו, לפני שבוע הוא הגיש בקשה ליציאה מרצועת עזה, על מנת לצאת לירדן. אולם, מאז הוא עדיין לא קיבל תשובה מהרשויות הישראליות. מחר יחול המועד האחרון לקליטת שחקנים חדשים בליגה הירדנית. ג'ונדיה עשוי להישאר תקוע בעזה ולהפסיד הזדמנות של פעם בחיים.

"עמוד התווך של הנבחרת"

ח'אלד אבו זאהר, כתב הספורט הוותיק של סוכנות הידיעות הפלסטינית רמאטאן, סיפר לוואלה! חדשות על תרומתו של ג'ונדיה לכדורגל הפלסטיני. "מדובר בשחקן הכי בולט שלנו בשנים האחרונות. הוא משחק כבלם אחורי, משמש קפטן הנבחרת ונחשב לשחקן מצויין וגם למנהיג על המגרש". לדבריו, "ברצועת עזה הוא לא יכול לפרוח. הליגה פה קטנה עליו, משחקים 20 משחקים בשנה. הוא מסוגל להרבה יותר מזה".

אבו-זאהר סיפר עוד ש"ג'ונדיה היה עמוד התווך של הנבחרת הפלסטינית בהישגה החשוב ביותר באליפות מדינות ערב בשנת 1999. בזמנו, כשעזמי נסאר המנוח היה מאמן הנבחרת, חזרה הנבחרת הפלסטינית עם מדליית ארד". ג'ונדיה צפוי להשתכר בירדן כ-2000 דולר לחודש, לא כולל מענק חתימה, בעוד שבעזה הוא מרוויח פחות מאלף דולר בשנה.

"הם אמרו לי שהם יוותרו עלי"

ג'ונדיה עצמו אומר כי הוא "מחכה ומחכה, ואין תשובה. אם אקבל היתר היום אצא היום, ואם לא אז מחר בבוקר. אחר כך כבר אין למה לצאת, מחר זה היום האחרון בו ניתן להחתים אותי". לדברי ג'ונדיה, מועדון אירביד בו הוא עומד לשחק הוא אחד מהטובים בירדן.

"הם התקשרו אלי לפני שעה", סיפר לוואלה! חדשות, "ואמרו לי שאני חשוב להם לסגל, אבל שאם לא אגיע עד מחר הם יוותרו עלי. לא האמנתי שאני שומע את זה, אבל זו המציאות". ג'ונדיה אמר עוד ש"אני מבקש להעביר דרך התקשורת הישראלית מסר לישראל. תנו לנו לחיות. מה אני בסך הכל רוצה? לצאת ולהגשים את עצמי, לצאת ולשחק בחו"ל, להרוויח מעט כסף. הרי הספורט הוא מסר של שלום בין בני האדם, למה גם את המסר הזה אתם לא מוכנים לשקם?".

מצה"ל נמסר ש"סאאב ג'ונדיה קיבל לפני כחודש אישור יציאה לאזור יהודה ושומרון ואף ניצל אותו. עם זאת, מבדיקה במחשבים עולה שג'ונדיה כלל לא הגיש בקשה ליציאה לירדן". בתשובה לשאלת וואלה! כיצד עולות טענות הצבא עם טענותיו של ג'ונדיה הלהוט כל כך לשחק בחו"ל, נאמר ש"הדברים מתועדים במחשבי צה"ל. המחשב אינו משקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully