וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש שוב עוקצת את פרידמן

שרון נובק

27.8.2007 / 16:27

בטקס השבעת שופטים אמרה ביניש שהכוונה לצמצם בסמכויות בג"ץ פוגעת בדמוקרטיה. עם זאת, נשלחו לפרידמן מסרים מפייסים

שבועיים לאחר הפיוס בין נשיאת [[בית המשפט העליון]] דורית ביניש ושר המשפטים דניאל פרידמן, תקפה היום ביניש במרומז את התנהלות פרידמן. בנאום שנשאה בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא, אמרה ביניש כי "הכוונה לצמצם את סמכויות בית המשפט הגבוה לצדק ולמנוע ממנו לפסוק בכל אלה, היא פגיעה ישירה באופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל, פגיעה בדמוקרטיה המהותית שנבנתה כאן ועליה גאוות המדינה".

לאורך נאומה דיברה ביניש ארוכות על אמון הציבור במערכת המשפט. "אמון הציבור אינו מתבטא בפופולריות", אמרה. "נאמנותה של המערכת השיפוטית נתונה לשלטון החוק ולערכיה החוקתיים של המדינה. היא אינה תלויה בהכרעה של רוב פוליטי ואין לה עניין להתערב בהכרעות אלה – ערכי המשפט, החוק והחוקה, הם שינחו אותה בבואה להתמודד עם רוחות שעה חולפות", קבעה.

ביניש התייחסה גם ליחסי הגומלין בין [[הרשות השופטת]] והרשויות האחרות, וקשה היה להתעלם מרמזיה למשבר בינה לבין פרידמן. "עוצמת הרשות השופטת הוא במילוי תפקידה השיפוטי, ובמסגרתו היא המעבירה תחת שבט הביקורת את פעילותן של הרשויות האחרות", אמרה. "אלה מצידן רשאיות ומוסמכות לקיים את מדיניותן ואת דרכי פעולתן במסגרת החוק וחוקי היסוד, לשם כך הן נבחרו".

עם זאת, ביניש גם שלחה מסרים מפייסים לאורך הנאום. "הרשות השיפוטית מכבדת את הרשויות האחרות ואינה מחפשת להשיג את גבולן", אמרה. "היא אינה מונעת על ידי שיקולים כוחניים ואינה זקוקה לעוצמה פוליטית או אחרת". היא גם הודתה מפורשות לשר פרידמן על תפקידו בוועדה לבחירת שופטים באומרה כי "במשימה זו של סיוע לאיוש המשרות השיפוטיות נטלו חלק כל חברי הוועדה לבחירת שופטים, בראשות שר המשפטים, והושקע מאמץ רב לזירוזם וקידומם של הליכי הבחירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully