וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: אסור לשחק בסרט עם ישראלים

יוני מנדל

27.8.2007 / 13:40

השחקן עמרו וואכד ישחק לצד יגאל נאור בסרט על סדאם חוסיין. עיתון מצרי: "הוא ייחקר כשיחזור. כל נורמליזציה עם ישראל אסורה"

"השחקן המצרי עמרו וואכד צפוי להישלח לחקירה בשל השתתפותו בסרט בו משחק גם שחקן קולנוע ישראלי", כך אמר היום נשיא אגודת השחקנים במצרים אשרף זאכי, בראיון לרשת [[אל-ערביה]].

במצרים זועמים על וואכד מכיוון שהוא עומד לשחק בסרט על חייו של סדאם חוסיין, כאשר את הרודן העירקי יגלם השחקן הישראלי [[יגאל נאור]]. לדברי נשיא אגודת השחקנים המצרית, "אנו רואים את צעדו של וואכד כהפרה של החלטתנו שלא לקיים יחסי נורמליזציה עם ישראל. וואכד היה מחוייב להחלטה העקרונית שלנו והפר אותה".

זאכי ציין ש"השחקן המצרי אמנם הצטרף רק לאחרונה לאגודת השחקנים המצרית, אך עדיין אנו לא מתכוונים להתפשר בנושא הזה". לדבריו, "ברגע שישוב וואכד לקהיר הוא יועבר לחקירה".

"לא ידעתי שיש ישראלי בסרט"

וואכד, אחד מהשחקנים המובילים במצרים, חושש כנראה מסנקציות משמעותיות במדינתו, וכבר הבהיר שלא ידע כי נאור ישחק בסרט. לדבריו, "כשחתמתי על החוזה לא ידעתי שיש ישראלי שמשחק בסרט. אמרו לי שהכוכב של הסרט יהיה בריטי או אמריקאי, אבל לא ישראלי". לדבריו, "מרגע שחתמתי על החוזה כבר לא יכולתי לחזור בי".

השחקן המצרי ניסה להרגיע את הקהל בבית וציין שהסרט דווקא עושה טוב לתדמית הערבית. לדבריו, "הסרט מציג את האמת, ללא זיופים. זוהי הזדמנות פז להסיר את הערפל מעל הדיקטטורה האמריקאית ורצונה לשלוט על העולם. הסרט מסייע לאינטרס הערבי ובמיוחד מציג את דמותו של סדאם חוסיין בדרך אוהדת". עם זאת, במצרים לא קנו את המחמאות של וואכד ולפי דברי מבקר הקולנוע המצרי אשרף ביומי, "השחקן הישראלי כבר שיחק דמויות של ערבים בכמה סרטים קודמים, ובהם הוא הציג בצורה שלילית את הערבי".

גם ששון גבאי בסרט

הסרט, שכתב וביים אלכס הולמס הבריטי, מופק עבור הערוץ השני של ה-BBC, תוך שיתוף פעולה עם רשת HBO. מדובר במיני-סדרה בת ארבע שעות שמתחקה אחר 24 שנות שלטונו של שליט עירק, החל משנת 1979 ועד למעצרו על ידי הכוחות האמריקאים בדצמבר 2003.

הסרט נושא את השם "בין שני נהרות". את תפקיד סדאם ישחק כאמור יגאל נאור הישראלי ואת תפקיד אישתו סג'ידה תשחק המועמדת האירנית-אמריקאית לאוסקר שוהרה ארדשלו ("בית של חול וערפל"). את אישתו השניה של סדאם תשחק כריסטין סטאפן-דאלי האוסטרלית.

בסרט משחקים עוד שני ישראלים. אורי גבריאל הבלתי נשכח מ"מתחת לאף" יהיה [[עלי כימיקלי]], דודו של סדאם והמומחה העירקי לנשק כימי. ששון גבאי ישחק את אחמד אל-באכר, קודמו של סדאם בתפקיד. השחקן המצרי עמרו וואכד, ששיחק לאחרונה בסרטו של ג'ורג' קלוני [["סיריאנה"]], יגלם את חתנו של סדאם חוסיין, חוסיין כאמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully