וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושים בנתב"ג: 4 טיסות צ'ארטר בוטלו

גידי ויניש

27.8.2007 / 11:48

עובדי רשות התעופה האזרחית שובתים במחאה על הרפורמות המבניות ברשות. אין שינויים בטיסות הסדירות. נמשכים העיכובים בפעילות העובדים בנתב"ג

חופשת הקיץ מתעכבת: עובדי רשות התעופה האזרחית פתחו היום בשביתה שגורמת לשיבושים בטיסות הצ'ארטר היוצאות מנתב"ג. העובדים מוחים על רפורמות מבניות שמתוכננות ברשות.

עד כה בוטלו ארבע טיסות צ'ארטר לטורקיה. טיסות הצ'ארטר הן הראשונות להיפגע מהשביתה שכן הן מחויבות באישור מוקדם מרשות התעופה האזרחית. לשביתה אין השפעה על הטיסות הסדירות, שיוצאות כרגיל.

יו"ר ההסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, אמר כי השביתה פרצה בשל כוונת הנהלת רשות התעופה האזרחית לגייס עובדים חדשים, תוך כדי פגיעה בתנאי העובדים הקיימים. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר יעקובי כי "ההנהלה פעלה באופן חד צדדי, בניגוד להסכמות שהושגו עם שר התחבורה שאול מופז". בנוגע לנוסעים שטיסותיהם בוטלו, אמר יעקובי כי "האחריות מוטלת על חברות הטיסה שהגישו ברגע האחרון את הטיסות לאישור".

הנפגעים העיקריים מהשביתה הם הנוסעים בטיסות הצ'ארטר שאמורות לצאת היום. כחלק מהשביתה הופסקו גם מבחני רישוי לטייסים ולפקחים.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "ברשות התעופה האזרחית נעשית רפורמה מקיפה במטרה לשפר את בטיחות התעופה בישראל". לדבריהם, "במסגרת הרפורמה לא יפוטר ולו עובד אחד, ואף ישופרו תנאי העסקתם של העובדים". במשרד הפנו אצבע מאשימה לעבר הסתדרות שלדבריהם, "נקטה בסחבת מכוונת במשא ומתן שהתקיים עם העובדים".

עיכובים בפעילות העובדים בנתב"ג

בתוך כך, נמשכת ההאטה בפעילות עובדי נתב"ג. היום נרשמו עיכובים של שעה - שעה וחצי במספר טיסות שיצאו מהשדה. הנהלת רשות שדות התעופה מאשימה את העובדים ב"שביתה איטלקית". בוועד העובדים דוחים את הטענות ומסבירים כי העיכובים נגרמים בשל מחסור בכוח אדם.

בוועד מפנים אצבע מאשימה לעבר הנהלת רשות שדות התעופה ש"לא התכוננה כראוי לעומס הטיסות הצפוי".

העובדים בנתב"ג מתלוננים כבר זמן רב על מחסור בכוח אדם. רק בשבוע שעבר, ביום העמוס ביותר השנה, נרשמו עיכובים של כשלוש שעות בממוצע בעבודת הסבלים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully