וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו: אתה בא לדרינק לזכר רעש האדמה?

27.8.2007 / 9:00

יזם מקומי ביקש לייצר מהדורה מיוחדת של המשקה הלאומי "פיסקו" כמחווה למדינות שהגישו סיוע ברעש אך נתקל במחאה ציבורית

ראש ממשלת פרו, ג'ורג' דל קסטיליו, פנה הלילה ליזם פרטי בדרישה לעצור את הדפסת בקבוקי משקה ה"פיסקו" שיוצרו לאחר רעש האדמה שפקד את המדינה. על הבקבוקים הודפסה התווית "פיסקו 7.9", כעוצמת רעש האדמה.

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח, כי המשקה יצא במהדורה מיוחדת על מנת להישלח כאות הוקרה למדינות ולארגונים בינלאומיים ששלחו לפרו כוחות חילוץ והצלה לאחר רעידת האדמה. המשקה האלכוהולי נחשב למשקה הלאומי של פרו והוא קרוי על שמה של פיסקו, אחת הערים שנפגעה קשות באסון.

במסגרת היוזמה, הודפסו עד כה כאלף בקבוקים אך טרם החלה החלוקה. "הכיתוב על הבקבוקים חסר טעם", אמר ראש הממשלה. "אני מבקש להבהיר ולהדגיש כי מדובר ביוזמה פרטית שאין לממשלת פרו כל קשר אליה. ביקשתי מהיזם לחדול מלהפיץ את הבקבוקים". כך דווח בגלי צה"ל.

עם זאת, בתחילה הביעה הממשלה תמיכה בפרוייקט ואף שלחה נציג מטעמה להודות ליזם האנונימי. שינוי העמדה חל רק לאחר המחאה הציבורית והתקשורתית שהתעוררה במדינה בימים האחרונים, שכן בני משפחה של קורבנות רבים התראיינו לטלוויזיה הפרואנית והביעו מחאה ועלבון בשם יקיריהם.

ב-15 באוגוסט פקד את פרו רעש אדמה בדרגה 7.9 בסולם ריכטר. כתוצאה ממנו נהרגו מאות בני אדם, כ-120 מהם בכנסייה בעיר פיסקו. מאות ארגונים בינלאומיים ועשרות מדינות שיגרו משלחות חילוץ והצלה למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully