וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מונעת טיפול רפואי מפלסטינים"

שרון נובק

26.8.2007 / 18:05

ארגון זכויות אדם שעתר לבג"ץ טוען כי ב-73% מהמקרים מונעים מפקדי מחסומים מעבר של חולים פלסטינים לטיפול במזרח י-ם

ארגון "רופאים לזכויות אדם" עתר היום לבג"ץ בדרישה לחייב את המדינה ליישם את נוהל "טיפול בתושב יהודה ושומרון המגיע למחסום במצב רפואי דחוף", ולאפשר מעבר חולים ופצועים במצב חירום רפואי למרכזים רפואיים במזרח ירושלים.

העתירה הוגשה בעקבות דו"ח של הארגון שבחן את מעברם של אמבולנסים של הסהר האדום הפלסטיני לבתי החולים המתקדמים במזרח ירושלים. על פי נתוני המנהל האזרחי לשנת 2007, עולה כי ב-73% מהמקרים לא התאפשרה כניסת אמבולנסים של הסהר האדום לעיר. ברוב המקרים תיאום העברת החולה גורם לעיכוב של שעה עד שש שעות בהעברתו. פעמיים בשבוע בממוצע, האמבולנסים מוחזרים כלעומת שבאו בלא שפינו את החולה.

"רופאים לזכויות אדם" בשיתוף ארגון "מדיקל רליף" הפלסטיני ומועצת עיזרייה, דורשים מהמדינה לאפשר כניסתם של אמבולנסים בלא צורך בנוהל "גב אל גב". על פי הנוהל, הצוות הרפואי הפלסטיני צריך לתאם הגעה של אמבולנס למחסום, שם מתבצעת העברת הפצוע מהסהר האדום לאמבולנס ישראלי. עוד דורשים העותרים כי הצוות הרפואי יהיה הסמכות שקובעת אם לאפשר מעבר לטיפול בירושלים המזרחית ולא מפקד המחסום שמונע משיקולים אחרים.

דובר המנהל האזרחי סרן צדקי ממן אמר לוואלה! חדשות כי במנהל האזרחי טרם קיבלו את העתירה, וכי יגיבו עליה לכשתתקבל ולאחר שילמדו את פרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully