וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו מציגה: המכונית הזולה בעולם

יוני מנדל

26.8.2007 / 20:27

ענקית המכוניות ההודית "טאטא" עובדת על מכונית שתעלה רק כ-8,500 שקלים. "היא תהיה כמו כל מכונית, רק קצת יותר רועשת"

עבור הודים רבים מכונית היא בגדר חלום. במדינה בת מיליארד התושבים, המכונית היא מנת חלקו של המעמד הבינוני בלבד, והיא מהווה סמל סטטוס למצב המשפחה ההודית. "משפחה שיש לה מכונית בהודו", נכתב בעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, "לא רק שיכולה להגיע ממקום למקום בזמן קצר, אלא גם היושבים בה נמנעים מהזיהום והלכלוך של התחבורה הציבורית, ומן הזוהמה, הפיח והשלוליות המלווים את מי שבוחרים לנסוע באופניים".

אולם, מעתה נראה שהחלום מיליוני משפחות בהודו עשוי להתגשם. חברת ייצור מכוניות מהודו הודיעה שהחל מהשנה הבאה תייצר את "המכונית הזולה בעולם". המראה שלה נשמר עדיין בסוד, אבל לפי הודעת יצרנית הרכב ההודית הענקית "טאטא", המחיר כבר ידוע - 2,000 דולר (כ-8,500 שקל), למודל החדש של שנת 2008. לדברי מנהל חברת "טאטא" בעיר קיראלה, אסעד באתאן, "רכישת מכונית בעתיד תהיה דומה לרכישת טלוויזיה. זה מוצר שלא יהיה בגדר חלום, אלא יהפוך למוצר בכל בית. המכונית היא צורך של כל משפחה".

מסע הפרסום של "טאטא" מבוסס על דימויים של איכות החיים החדשה שבפתח. "ברוכים הבאים לציוויליזציה", "לא רק לדוד מאמריקה יש מכונית" ו"תגידו שלום לחיים הטובים שבפתח" הן רק חלק מהססמאות המעטרות את רחובות הודו.

"זה לא תחליף זול למכונית"

נשיא החברה ראטאן טאטא, הודה שהוא אינו מאמין "שהצרכן המערבי יתלהב מהמכונית הזו", אך עם זאת הוא מקווה שבהודו תהיה הצלחה. "אנו עדיין לא יודעים בדיוק איך תיראה המכונית", הוא אמר, "אבל אני יכול להבטיח שזה לא יהיה תחליף זול למכונית".

"זה ייראה כמו מכונית, יעשה רעש קצת יותר ממכונית רגילה, אבל יהיה כלי רכב פשוט ובטוח", הצהיר טאטא באתר הרשמי של החברה. עם זאת, למרות ההתלהבות של ראשי "טאטא", יש מי שמתלהבים פחות מהרעיון. בראש ה"מודאגים" נמצאים מנהיגי תנועות "הירוקים" בהודו ובעולם החוששים שרכישות ענק של המכונית החדשה עשויות לדרדר עוד יותר את מצב איכות הסביבה בהודו ואת הפקקים האדירים בכבישי המדינה.

למאהש מהטה, עורך דין העוסק באיכות הסביבה, אין ספק לגבי ההשלכות השליליות של רכישת המכוניות בהודו. "גרים כאן קרוב ל-1.1 מיליארד בני אדם", הוא אומר, "אפילו אם לחצי מהם תהיה מכונית זה יהיה אסון לאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully