וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיליוני שקלים מושקעים בכבישי השטחים"

שרון נובק

26.8.2007 / 15:16

לפי דו"ח "שלום עכשיו", 33 ק"מ כבישים, הנסללים מעבר לגדר ההפרדה, ישרתו 6,500 כלי רכב בלבד. העלות: 315 מיליון ש'

תנועת "שלום עכשיו" תקפה היום בחריפות את מדיניות הממשלה בנוגע להיקף פיתוח הכבישים בשטחי יהודה ושומרון. על פי דו"ח "שלום עכשיו", בימים אלה נסללים בשטחים לפחות שישה כבישים באורך של כ-33 ק"מ בהשקעה המוערכת ב-315 מיליון שקלים לפחות, בעוד לפיתוח כבישים בתוך תחומי הקו הירוק חסרים תקציבים.

לפי נתונים אלו, מדינת ישראל משקיעה בשטחים כ- 50,000 שקלים לכל רכב, לא כולל צרכי ביטחון. ב"שלום עכשיו" מדגישים כי כל הכבישים נמצאים בשטחים שממזרח לגדר ההפרדה, ומשרתים מספר קטן של מתנחלים. כמו כן, הכבישים משרתים אך ורק מתנחלים ולא מיועדים לשימוש פלסטינים.

בין הדוגמאות שמפרט דו"ח "שלום עכשיו", מוזכר פרוייקט כביש עוקף זעתרה ("כביש ליברמן"), הצפוי לחבר קומץ התנחלויות מדרום-מזרח לירושלים בכביש מהיר לירושלים. הכביש, באורך 10 ק"מ, ישרת כ-2,500 תושבים בארבע התנחלויות, שבבעלותם פחות מ-500 כלי רכב. עלות משוערת של הפרוייקט היא 143 מיליון שקלים.

הדו"ח מפרט גם טעויות אבסורדיות שעלו לקופה הציבורית עשרות מיליוני שקלים. בחודשים האחרונים הוקם מעקה הפרדה באורך 41 ק"מ לאורך כביש בדרום הר חברון. לאחר הקמתו, קבע בג"צ שהמעקה לא חוקי, וצה"ל נאלץ לפרקו. עלות ההקמה והפירוק מוערכת בכ-80 מיליון שקלים. לצורך ההשוואה, עלות הצבת גדר הפרדה בין הנתיבים בכביש הערבה מגיעה לכ-10 מיליון שקלים.

"הכבישים - גם לרווחת הפלסטינים"

מועצת יש"ע תקפה היום בחריפות את טענות "שלום עכשיו". "לנתונים המוזכרים בדו"ח אין שום קשר למציאות והם מבוססים על "הערכות" שלא ברור מה מקורן", נכתב בהודעת המועצה.

מועצת יש"ע פרטה את אי-הדיוקים לכאורה בדו"ח, וטענה כי "במרבית הכבישים המוזכרים בדו"ח נוסעים זה לצד ישראלים ופלסטינים, חלק מהכבישים נסללו בעל כורחנו בשל הקמת הגדר, לה אנו מתנגדים, וחלקם נסללים לצורך העברת ותנועת אוכלוסייה פלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully