וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובה: למרות השמועות - קסטרו חי

26.8.2007 / 10:47

מנהיגה של המדינה הקומוניסטית הוכרז כ'מת' על ידי מהגרים קובנים במיאמי, בעקבות היעדר תמונות ומידע עדכני על מצבו

מנהיג קובה [[פידל קסטרו]] חי וקיים. כך לפי גורמים רשמיים בקובה. ההצהרה מגיעה בעקבות השמועות שפשטו במהלך סוף השבוע במיאמי, ש"נשיא מועצת השרים" של המדינה הקומוניסטית היחידה בחצי הכדור המערבי - מת. כך מדווח ה'אובזרבר' הבריטי.

השמועות על מותו של קסטרו זרמו למיאמי, מרכזה של אוכלוסיית המהגרים הקובנים בארצות הברית, בעיקר מכיוון שדמותו לא נראתה מהרגע שהעביר באופן זמני את כס השלטון לאחיו, ראול קסטרו, עקב מצבו הבריאותי. הרמזים לכך אף גברו כאשר ביום הולדתו ה-81 של קסטרו לא פורסמה אף אינדיקציה בתקשורת בדמות תמונה או כתבה שתעיד שהנשיא הקובני 'חי ושלם'.

סנדרה אביליה, מהגרת קובנית שמתגוררת במיאמי, טוענת כי "השמועות האלו כבר היו קיימות, אבל הפעם מתקבלת ההרגשה שזה אמיתי". פרז הילטון, הרכילאי הכי מוכר בהוליווד ובעצמו בעל שורשים קובניים, טען שמשטרת מיאמי הייתה קרובה למסור הודעה רשמית על מותו של קסטרו. "בשבילנו זו לא ההמתנה למותו של אדם כלשהו, אלא ההמתנה לכך שתינתן הזדמנות אמיתית לצעירי קובה לחיות בצורה חופשית", סיכמה ג'ואנה בורגוס, הדוברת של ארגון קובני-דמוקרטי הממוקם במיאמי.

פידל אלחנדרו קסטרו מחזיק בכס השלטון במדינה משנת 1959, לאחר שהדיח את פולחנסיו בטיסטה דרך לוחמת גרילה, ובעזרת אחיו ראול קסטרו ו[[ארנסטו 'צ'ה' גווארה]], המהפכן המפורסם. עד 1976 החזיק בתואר 'ראש הממשלה' ובשנה זו מונה ל'נשיא מועצת המדינה ומועצת השרים'. פידל העביר את סמכויותיו במהלך שנת 2006 לאחיו ראול לאחר שאושפז ונותח בשל דימום בבטנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully