וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליט פנמה לשעבר יוסגר לצרפת

26.8.2007 / 10:42

מנואל נורייגה ריצה 17 שנות מאסר בארצות הברית, שמקדמת את הליך הסגרתו. בצרפת צפויות לו 10 שנות מאסר, בפנמה - עד 20

בית המשפט האמריקאי אישר את הסגרתו של שליט [[פנמה]] לשעבר [[מנואל נורייגה]] לצרפת. השופט דחה בכך את בקשתו של נורייגה לחזור לפנמה לאחר שיסיים את ריצוי עונשו בחודש הבא.

עורכי דינו של נורייגה התווכחו בבית המשפט על סיווגו של השליט לשעבר כ"שבוי מלחמה" בעת הפלישה האמריקאית לפנמה לפני 17 שנים, אז נאסר נורייגה. סיווגו ככזה מחייבת את החזרתו למולדת בתום ריצוי עונשו.

השופט וויליאם הובלר קבע מנגד, כי הגדרתו של נורייגה כשבוי מלחמה על פי [[אמנת ז'נבה]] אינה מונעת את הסגרתו למדינה שלישית דוגמת צרפת. בצרפת צפוי נורייגה לעמוד בפני 10 שנות מאסר על עבירות של הלבנת הון. נורייגה בן ה-72 צפוי להופיע בפני שופט בית משפט השלום וויליאם טרנוף בשלישי הקרוב, ושם תידון בקשת הסגרתו לצרפת.

השופט הובלר, שישב בראש חבר השופטים האמריקאי שהרשיע את נורייגה ב-1992 על עבירות של סחר בסמים, סחיטה וקשירת קשר אישר בזמנו את הגדרתו של נורייגה כשבוי מלחמה, ובכך זיכה לו הגנה מתוקף אמנות ז'נבה. בדעתו הכתובה הסביר הובלר, כי לא התכוון שהדבר יקנה לנורייגה הגנות מתביעות עתידיות על פשעים שביצע לכאורה מחוץ לפנמה או ארצות הברית. הוא הוסיף, כי "נראה כאילו ההסגרה לצרפת תריכה להמשיך באין מפריע".

נורייגה צפוי לעמוד בפנמה בפני לאישומים כבדים בהרבה מאלו שממתינים לו בצרפת. הוא הורשע בהעדרו ברצח והפרת זכויות אדם, ובכלל זה כריתת ראשו של הוגו ספדאפורה, מתנגד למשטר בשנת 1985. עורך דינו מסר, כי נורייגה מעונין לשוב לפנמה ולטהר שם את שמו. רפורמות חדשות בדיני העונשין של פנמה יובילו לכך שאם יאלץ נורייגה לרצות עונש מאסר, הוא יוכל לעשות זאת עד לתקופה של 20 שנה ובמעצר בית, כיוון שעבר את גיל 70

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully