וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לשרוף בשקט

ליאת ברגמן

26.8.2007 / 10:01

השר יצחק כהן וש"ס הם שעושים שימוש ציני בשואה, ולא אלו שמעניקים שירותים של שריפת גופות. ליאת ברגמן מתקוממת

בשבוע שעבר התעוררה סערה גדולה סביב נושא הקבורה האזרחית, הפעם בגרסת שריפת הגופות. ככה זה פה: כל סוגיה שלוחצת לחיצה מתונה בקרביו של סכסוך מהותי מעוררת סערות. דתיים-חילוניים, מזרחים-אשכנזים, פלסטינים-יהודים, הם ואנחנו. על שולחן הכנסת הונחה הצעת חוק שקובעת - ומי שלא שמע על זה עדיין, שיחזיק חזק – שכל טקס במסגרתו יושחת גופו של המת ומן הנמנע יהיה להביאו לקבורה, אסור באיסור פלילי. להדיוטות שבינינו נסביר כי פירושו של איסור פלילי הוא תיק במשטרה, עד שנה בכלא ו-30 אלף שקל קנס.

הצעת החוק הזאת נכללת באוסף הדברים המגוונים שאנו מרשים לעצמנו לעשות בשם השואה. מותר לנו "להגן על עצמנו", מותר לנו להפלות מגזרים שלמים בשם "בניין הארץ" כי "אין לנו ארץ אחרת", מותר לנו לצייר את עצמנו כקורבן שוב ושוב בתודעה העולמית, אבל לגרש בלי נקיפות מצפון פליטים סודנים שנמלטים מרצח עם, כי המצפון נשאר באירופה יחד עם הגויים.

מותר לנו גם ללבות את השסע הדתי-חילוני בשם השואה. זה זה מה שחברי הכנסת מש"ס עושים בהצעת החוק שלהם, שעושה הקבלה בין שריפת גופות יהודים בשואה לשריפת גופותיהם מרצון בישראל של 2007. בשם השואה - ובאמת שאי אפשר להאשים אותי בחוסר רגישות בתור מי ששרפו את משפחתה בקרמטוריומים של הגנרל גוברנמנט - הם מנסים לשכנע אותי שרק הדרך שלהם טובה. קבורה כדת ואולי בקרוב גם כדין.

אני לא בטוחה שאני ארצה שישרפו את גופתי במותי, כפי שאיני בטוחה שארצה בחתונה כדת משה וישראל בבוא היום, אך אני רוצה שתהיה בידי את הבחירה. מקוממת אותי ההצהרה מלאת הפאתוס של השר יצחק כהן מש"ס שאיים לעשות סוף לאלו המיישמים כאן פתרון סופי מחודש. איך אתה מעז, שר במדינת ישראל, להעלות על דל שפתיך את הרמיזה המנוולת הזו? מי שעולב בזכר השואה זה אתה, אדוני השר ולא יוסי ביילין, שהכריז שציווה לשרוף את גופתו. אתה וחבריך לסיעה ולהשקפת העולם הם שעושים שימוש ציני ונבזי באלוהיכם ובזכר השואה, כדי לפרוט על נימי האשמה של האומה הצעירה הזו. וזה, אדוני, הרבה יותר חמור משריפת גופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully