וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

אסף רותם

23.8.2007 / 23:40

המסחר היום בבורסה בניו יורק התנהל בתנודתיות. מדד הנאסד"ק איבד מערכו 0.4% ומדד הדאו ג'ונס ננעל ללא שינוי

לאחר העליות של הימים האחרונים, התנהל היום המסחר בוול סטריט בתנודתיות. המסחר נפתח בעליות שערים, אך מאז נרשמו ירידות, שנחלשו לקראת הסיום. בסיכום היום, איבד מדד נאסד"ק 0.4% ל-2,541 נקודות ומדד דאו ג'ונס ננעל ללא שינוי ב-13,235 נקודות. בשבוע האחרון התאוששו המדדים מהנפילות בשבועיים הקודמים על רקע ציפייה להתערבות של הבנק המרכזי במשבר האשראי באמצעות הורדת הריבית - ציפייה שנראה כי נתבדתה.

כעת מעריכים כי יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, ימתין עד לספטמבר עם הורדת הריבית, והמדדים הגיבו בירידות מחשש להמשך מחנק האשראי בשוקי ההון. במקביל, מעניקים החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב סיכוי של 30% לשתי הורדות ריבית ל-4.75% עד סוף השנה לעומת הסתברות של 75% שנתנו אתמול.

סקר כלכלנים שפורסם בעיתון USA Today מעלה כי רוב הכלכלנים סבורים שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית, ככל הנראה ב-0.25%, אך ימתין עד החודש הבא לפני שיעשה זאת.

בנוסף, הורידו מרבית הכלכלנים בסקר את תחזיות הצמיחה למחצית השנייה של השנה על רקע הבעיות המתמשכות בשוק הדיור בארה"ב. עם זאת, הם ציינו כי אינם מאמינים שכלכלת ארה"ב תיגרר למיתון.

גורמים שונים בוול סטריט קוראים לפעולה אגרסיווית של הבנק הפדרלי ולקיצוץ של 0.5% עוד לפני פגישתו המתוכננת הבאה של הבנק ב-18 בספטמבר. כרגע, גם בעקבות התאוששות מסוימת של השווקים, נראה שהסיכוי להתרחשות שכזו ירד באופן משמעותי.

מה שתרם לאווירה האופטימית לפני פתיחת המסחר היו ידיעות נוספות על התעוררות מחודשת בזירת המיזוגים והרכישות. אמש נודע כי בנק אוף אמריקה, הבנק השני בגודלו בארה"ב, רכש מניות של חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב, קאנטריווייד פייננשל (סימול CFC), בשווי 2 מיליארד דולר.

מטרת הרכישה היא לייצב את חברת המשכנתאות, שספגה הפסדים קשים בשל המשבר בשוק האשראי ולנסות להפוך את מגמת התכווצותו של שוק האשראי האמריקאי. עם זאת, אנג'לו מוזילו, מנכ"ל החברה, שפך מים צוננים על שוק הדיור. מוזילו הזהיר היום כי לא ניכרים סימנים להתאוששות בשוק הדיור האמריקאי, וכי ההאטה בשוק הדיור צפויה לגרור את כלכלת ארה"ב למיתון. בתגובה, מניית קאנטריוויד, שזינקה כבר בכ-8%, עלתה בסיכום בכ-1%.

מחיר הנפט אשר נפל אמש לשפל של חודשיים - 69.3 דולר לחבית - שב לעלות היום. מחירה של חבית ננעל על 69.83 דולר, עלייה של 57 סנט.

בין הישראליות, נסחרה מניית דלק US בעלייה של 2.4% לאור הרחבת פעילות החברה בתחום ייצור הנפט בדרום-מזרח ארה"ב. דלק US, שבשליטת קבוצת דלק (77%), נמצאת בדרך להשתלטות על בית זיקוק שני בדרום ארה"ב. כמעט שנתיים וחצי לאחר רכישת בית הזיקוק La Gloria שבטקסס, התקרבה דלק US לאחזקה של 35% ממניות חברת האנרגיה האמריקאית Lion Oil - ונראה כי תוסיף לרכוש את מניותיה בהמשך.

מניית ענקית התרופות הישראלית טבע לא הצליחה להתרומם בימים האחרונים למרות התאוששות השוק. גם היום נסחרה המניה בירידה של כ-0.4% לאחר שאיבדה כ-6% בחודש האחרון.

מניית קומברס פתחה את המסחר במחיר של כ-17 דולר - גבוה בדולר אחד בלבד ממחיר שפל של שנה. קומברס אינק, החברה הבת, מתכננת פיטורים של כמה מאות עובדים חודשיים בלבד לאחר שפיטרה כ-350 עובדים. בליהמן ברדרס חתכו את מחיר היעד למניה מ-24 ל-22 דולרים, ובנוסף קיצצו את תחזית ההכנסות והרווח על רקע חולשה בשוק מערכות התקשורת. המניה הגיבה בירידה של 2.6%.

מתחרתה בתחום הבילינג, אמדוקס , ירדה בכ-0.7%.

מניית יצרנית תוכנות אבטחת המידע, צ’ק פוינט, איבדה כ-0.4%.

אטיוניטי הקטנה בלטה בזינוק של 16.9% ללא סיבה נראית לעין. למעשה, היה זה היום השלישי ברציפות בו המניה מזנקת בשיעור דו ספרתי ובסך הכל זינקה המניה בכ-57% בשלושה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully