וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: חמאס ופתח הגיעו לדרך ללא מוצא

יוני מנדל

23.8.2007 / 15:29

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס האשים את ישראל ואת ארה"ב בהכשלת כל נסיונות הפיוס. "לא השתלטנו על עזה, אלא הגנו עליה"

"בתנועת חמאס כבר לא מאמינים באפשרות של פיוס או אפילו הגעה לדיאלוג עם תנועת פתח", כך אמר היום [[חאלד משעל]], ראש הלשכה המדינית של חמאס. לדבריו, "כל ניסיונותינו להגיע לסוג של הידברות עם פתח עלו בתוהו. הגענו לדרך ללא מוצא". הדברים פורסמו ברשת אל-ג'זירה.

משעל האשים במצב את ישראל ואת ארצות הברית שלדבריו "מכשילות כל ניסיון התפייסות בין חמאס לפתח". הוא טען ש"תל אביב ווושינגטון לוחצות באופן ישיר על כל הצדדים באזור שלא להכיר בחמאס, ואף מאיימות על יו"ר הרשות הפלסטינית [[אבו מאזן]] שלא לשתף פעולה עם חמאס".

"הצד השני טרק את כל הדלתות"

ראש הלשכה המדינית מתח ביקורת עקיפה גם על אבו מאזן. לדבריו, "הצד השני טרק בפנינו את כל הדלתות וסירב לכל ניסיונות התיווך, הן הפלסטינים והן הערביים. אפילו כמה מאנשי פתח היו מעורבים בניסיונות אלו". משעל לא פירט למי הוא מתכוון באומרו "הצד השני" ו"כמה מאנשי פתח" אולם ההערכה היא שהוא רמז לאבו מאזן מכאן, ולניסיונות התיווך של איש הפתח ג'יבריל רג'וב מאידך.

משעל התייחס לתנאי של אבו מאזן "להחזיר את המצב בעזה לקדמותו" ואמר ש"אין לנו מה להחזיר, מעולם לא לקחנו את עזה". לדבריו, מה שהתרחש בעזה לפני כשלושה חודשים היה "הגנה על החוק והלגיטימיות של השלטון הפלסטיני מפני אלו הנעזרים בכסף ובנשק של האמריקאים והישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully