וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: 26 הרוגים בפשיטת אל קאעדה

יוני מנדל

23.8.2007 / 14:24

בשעות הבוקר פשטו החמושים על כפר בצפון עירק, ובמקום התפתח קרב עקוב מדם. הפושטים ברחו ואיתם 5 נשים ו-7 ילדים

אנשי [[אל קאעדה]] פשטו היום על הכפר כנעאן בצפון מזרח [[עירק]] והרגו לפחות 12 בני אדם, כך אישר גורם בכיר במשטרה העירקית. לפי דיווח רשת אל-ג'זירה, אנשי אל קאעדה גם חטפו שבעה ילדים וחמש נשים והסתלקו מהמקום. סוכנות רויטרס מדווחת שבמהלך הקרבות שהתפתחו במקום בין חמושים סונים לבין אנשי אל קאעדה נהרגו כעשרה אנשי אל קאעדה ועוד כארבעה אזרחים. בסך הכל, מניין ההרוגים בתקרית עומד על 26.

הארוע החל בשעות הבוקר המוקדמות כשלפחות 200 אנשי אל קאעדה פשטו על הכפר. עדי ראייה סיפרו שם הוציאו להורג שלושה צעירים וכן את אימאם המסגד. הפשיטה הביאה לתגובה נרחבת מצד חמושים סונים בכפר, שכיתרו את אנשי אל קאעדה. בסופו של קרב ממושך הצליחו החמושים הסונים יחד עם אנשי המשטרה העירקית להניס את אנשי אל קאעדה. מהמשטרה נמסר ש-22 פעילים של הארגון נעצרו, וש"הפושטים הותירו הרס רב בכפר והפכו בתים לעיי חורבות".

בעבר הצדדים שיתפו פעולה

הקרבות בין חמושים סונים עירקים לבין אנשי ארגון אל קאעדה, שבראשו עומד [[אוסאמה בן לאדן]], החלו לפני מספר חודשים. עד אז לחמו הצדדים צד אל צד כנגד הכוחות האמריקאים ומיליציות שיעיות.

עם זאת, בעקבות גל פעולות אלימות של אל קאעדה נגד מטרות אזרחיות בעירק ונגד אזרחים, החליטו ארגונים סונים רבים במרכז וצפון המדינה לנתק את הקשרים שלהם עם הארגון ולהתנגד לאנשיו בצורה אלימה. הקרב הבוקר הוא עדות לקרבות הפנים-סוניים בעירק, והרקע לו הוא ככל הנראה נקמה של אנשי אל קאעדה בחמושים הסונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully