וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאנשי דרום לבנון, מהעם האירני"

יוני מנדל

23.8.2007 / 12:40

שנה אחרי המלחמה, חברות אירניות לוקחות חלק במאמצי השיקום בלבנון. אירן מממנת שיפוץ גשרים, בתי ספר ובתי חולים

פרוייקט שיקום אירני חדש בדרום לבנון יצא לדרך, כך מדווח העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא בלונדון. הכתבה בנושא נפתחת במילים "ישראל הרסה ואירן מתקנת". לפי הסיקור המיוחד, [[אירן]] מממנת עשרות פרוייקטים שונים ב[[לבנון]], ובראשם - שיקום כבישים וגשרים שנהרסו בהפצצות צה"ל במהלך מלחמת לבנון השניה. הפרוייקטים כוללים גם שיפוץ של בתי ספר ובתי חולים בדרום לבנון במימון אירני בלעדי.

"ממישור החוף במערב ועד אזור הבוקאע במזרח פרושים אלפי דחפורים וכלים כבדים", נכתב במאמר, "העוסקים במילוי המכתשים שנוצרו בהפגזות, בבניית בתים שנהרסו, בשיקום גשרים שפוצצו ובסלילת כבישים". לאורך הכבישים פרושים גם פוסטרים וכרזות עליהם נכתב שעבודות השיקום מתבצעות בסיוע אירן ו"מוקדשות לאנשי דרום לבנון מהעם האירני".

בצידי הכבישים הסמוכים לעיירה נבאטיה מוצב שלטים גדולים על עמודי החשמל ובהם מפורטות הפעולות האירניות. "באזור זה משקמת אירן 25 מרפאות, 510 ק"מ של כבישים, 200 פרוייקטים של תשתיות שונות ו-73 בתי ספר", נכתב על הגדול שבהם. בכל שלט נכתב גם שמה של העמותה האירנית העומדת מאחורי השיקום והמימון. שם העמותה האירנית מופיע גם בגדרות המקיפות את אזור העבודות, על הדחפורים עצמם ואף על כובעי הפועלים במקום.

אירן משקמת 18 גשרים מתוך 91

המהנדס הלבנוני רדא עטאווי, המשתף פעולה בעבודות השיקום עם אחת החברות האירניות, סיפר לעיתון ש"האירנים אחראים לבניית כבישים בין 70 עיירות בדרום לבנון". לדבריו, "הפרוייקטים רבים ומגוונים וכוללים גם את שיקום מערכת הטלפונים בדרום לבנון ובתיקון תשתיות המים".

גורם אחר, שביקש להישאר בעילום שם, ציין שהעבודות מתבצעות בתיאום עם משרד התשתיות הלבנוני. לדבריו, "לבנון מקצה לחברות האירניות פרוייקטים עליהם הן יהיו אחראיות. לדוגמה, מתוך 91 גשרים שנהרסו או ניזוקו במהלך המלחמה אחראיות עמותות אירניות לשיקום ובנייה של 18 גשרים". דברים אלו עומדים בניגוד להכרזות קודמות של ראש הממשלה הלבנוני פואד סניורה, שטען ש"אירן לא מעבירה כספים דרך מנגנונים לבנוניים ממשלתיים, ושהכספים שמגיעים לחיזבאללה מאירן לא עוברים דרך בנקים לבנונים".

המעורבות האירנית הפכה למשמעותית יותר בשבוע האחרון, כשבלבנון ציינו שנה לסיום המלחמה. עד כה מבצע השיקום בוצע ברובו על ידי חברת הבניה "ג'יהאד אל-בינא" שקיבלה תרומות ממספר גורמים, בהם אנשי עסקים שיעים, ארגון [[חיזבאללה]], אירן וגורמים שונים. עם זאת, השלב הנוכחי של השיקום כולל מאמצים בלעדיים של חברות אירניות לשיקום לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully