וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי מזהיר ממגיפה גלובלית

שי אילן

23.8.2007 / 12:22

סיכוי רב שמחלות דוגמת איידס או אבולה יהפכו בקרוב למגיפה. הדרך להתמודד עם הסכנה: סולידריות עולמית ושיתוף מידע רפואי

הסכנה שתפרוץ מגיפה בקנה מידה עולמי, דוגמת [[סארס]], [[איידס]] או [[אבולה]] היא גבוהה מאוד, כך מגלה דו"ח של [[ארגון הבריאות העולמי]]. לפי הדו"ח, מחלות חדשות מתפתחות בקצב "חסר תקדים מבחינה היסטורית". 39 מחלות חדשות התפתחו מאז שנות ה-70. הארגון זיהה בחמש השנים האחרונות יותר מאלף מגיפות במקומות שונים. מחלות מדבקות שהפכו למגיפות הן למשל [[כולירה]] ו[[פוליו]].

יותר משני מיליארד בני אדם טסים בשנה ממדינה אחת לאחרת ומפיצים את המחלות למקומות שבעבר לא היו מגיעות אליהם. ארגון הבריאות העולמי אומר כי התמונה הגלובלית הזאת מחייבת היערכות משותפת של מדינות העולם. יש צורך בשיתוף מידע רפואי ובפיתוח משותף של חיסונים כדי למנוע מגיפות.

אינדונזיה חוששת לשתף מידע

עניין נוסף המקשה על ההשתלטות על מגיפות הוא שימוש רשלני בתרופות. חיידקים מפתחים עמידות לטיפול הרפואי, במקרה של שימוש בתרופות זולות ולא מתאימות. בדרך זו התפתחו בשנים האחרונות מינים קטלניים של שחפת עמידה לתרופות.

למרות מה שנראה כאינטרס הדדי, בתחום שיתוף המידע הרפואי יש קשיים ניכרים. [[אינדונזיה]], למשל, מסרבת לחלוק את דגימות וירוס H5N1, הגורם ל[[שפעת העופות]] הקטלנית. אינדונזיה חוששת שהמערב יעשה שימוש בדגימות לייצר חיסונים, שיהיו יקרים מדי עבורה. שיקולי תדמית ותיירות גורמים למדינות לא לדווח על התפרצות של מגיפות, ולדברי ארגון הבריאות מחצית מהדיווחים שהוא מקבל על מגיפות מגיעים מהתקשורת. בארגון הבריאות קראו למדינות העולם לגלות "אחריות הדדית וסולידריות עולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully